Start perronverlenging Driebergen-Zeist

Utrecht – Vanaf eind 2004 kunnen langere treinen stoppen op station Driebergen-Zeist. Het perron biedt dan plaats aan treinen met twaalf rijtuigen in plaats van negen. Dit geeft treinreizigers meer kans op een zitplaats in de trein. De verkeerssituatie in de stationsomgeving zal ook veiliger worden. Zo krijgt de overweg in de Odijkerweg een middenberm en steken de fietsers en voetgangers via de naastgelegen separate overweg de spoorlijn over. De onbewaakte fietsenstalling krijgt 500 stalplaatsen erbij.

Vandaag 13 april 2004 start ProRail met de werkzaamheden aan de perronverlenging op station Driebergen-Zeist. Om de perrons langer te kunnen maken zal de overweg in de Odijkerweg 100 meter westelijk (richting Utrecht) opgeschoven worden. De overweg krijgt een middenberm én een gescheiden deel speciaal voor fietsers en voetgangers. Op de Breullaan wordt het linksaf verbod opgeheven en de fietspaden aangepast. De onbewaakte fietsenstalling nabij het station zal met circa 500 stallingplaatsen toenemen. De exacte locatie van de extra plaatsen is nog niet bekend.De verlenging van de perrons ligt voor een deel op het huidige P&R terrein. Door het terrein opnieuw in te richten blijft het aantal parkeerplaatsen in de toekomst behouden.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Start perronverlenging Driebergen-Zeist | Infrasite

Start perronverlenging Driebergen-Zeist

Utrecht – Vanaf eind 2004 kunnen langere treinen stoppen op station Driebergen-Zeist. Het perron biedt dan plaats aan treinen met twaalf rijtuigen in plaats van negen. Dit geeft treinreizigers meer kans op een zitplaats in de trein. De verkeerssituatie in de stationsomgeving zal ook veiliger worden. Zo krijgt de overweg in de Odijkerweg een middenberm en steken de fietsers en voetgangers via de naastgelegen separate overweg de spoorlijn over. De onbewaakte fietsenstalling krijgt 500 stalplaatsen erbij.

Vandaag 13 april 2004 start ProRail met de werkzaamheden aan de perronverlenging op station Driebergen-Zeist. Om de perrons langer te kunnen maken zal de overweg in de Odijkerweg 100 meter westelijk (richting Utrecht) opgeschoven worden. De overweg krijgt een middenberm én een gescheiden deel speciaal voor fietsers en voetgangers. Op de Breullaan wordt het linksaf verbod opgeheven en de fietspaden aangepast. De onbewaakte fietsenstalling nabij het station zal met circa 500 stallingplaatsen toenemen. De exacte locatie van de extra plaatsen is nog niet bekend.De verlenging van de perrons ligt voor een deel op het huidige P&R terrein. Door het terrein opnieuw in te richten blijft het aantal parkeerplaatsen in de toekomst behouden.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail