ProRail saneert grond langs spoor in gemeente Beek

Utrecht РDinsdag 30 maart 2004 is een hoogspanningsmast omgevallen in de gemeente Beek. De mast heeft een pijpleiding van Defensie geraakt. Daardoor is er een hoeveelheid kerosine in de grond terechtgekomen. De uitstroom van de kerosine heeft, via de regenwaterafvoer aan de Schuttersstraat, gezorgd voor een vervuiling langs het spoor over een lengte van ongeveer ̩̩n kilometer.

Tot nu toe is er 8000 ton verontreinigde grond afgegraven en afgevoerd naar een reiniger. De komende dagen worden de graafwerkzaamheden voortgezet. Men verwacht dat nog 1000 ton extra afgegraven moet worden. Hiermee is de grond rondom het spoor gesaneerd. Om te voorkomen dat de vervuiling zich verder in de grond uitbreidt worden constant peilingen en metingen gedaan. Als daaruit blijkt dat verdere acties ondernomen moeten worden zal direct handelend worden opgetreden.

De gemeenten Beek en Stein, de provincie Limburg, de Intergemeentelijke Milieudienst Beek/Stein, vertegenwoordigers van het Ministerie van Defensie, Essent en ProRail besluiten in onderling overleg tot de te nemen maatregelen. Waar nodig wordt het terrein, in verband met voortgang van de werkzaamheden, afgezet.

Gevolgen treinverkeer
Door de werkzaamheden rijden er tussen Maastricht en Sittard minder stoptreinen en rijden tussen Maastricht en Sittard de treinen met vertraging. Stoptreinreizigers moeten tussen Maastricht en Sittard rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Intercity-reizigers moeten van Sittard naar Maastricht rekening houden met een vertraging van ongeveer 15 minuten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

ProRail saneert grond langs spoor in gemeente Beek | Infrasite

ProRail saneert grond langs spoor in gemeente Beek

Utrecht РDinsdag 30 maart 2004 is een hoogspanningsmast omgevallen in de gemeente Beek. De mast heeft een pijpleiding van Defensie geraakt. Daardoor is er een hoeveelheid kerosine in de grond terechtgekomen. De uitstroom van de kerosine heeft, via de regenwaterafvoer aan de Schuttersstraat, gezorgd voor een vervuiling langs het spoor over een lengte van ongeveer ̩̩n kilometer.

Tot nu toe is er 8000 ton verontreinigde grond afgegraven en afgevoerd naar een reiniger. De komende dagen worden de graafwerkzaamheden voortgezet. Men verwacht dat nog 1000 ton extra afgegraven moet worden. Hiermee is de grond rondom het spoor gesaneerd. Om te voorkomen dat de vervuiling zich verder in de grond uitbreidt worden constant peilingen en metingen gedaan. Als daaruit blijkt dat verdere acties ondernomen moeten worden zal direct handelend worden opgetreden.

De gemeenten Beek en Stein, de provincie Limburg, de Intergemeentelijke Milieudienst Beek/Stein, vertegenwoordigers van het Ministerie van Defensie, Essent en ProRail besluiten in onderling overleg tot de te nemen maatregelen. Waar nodig wordt het terrein, in verband met voortgang van de werkzaamheden, afgezet.

Gevolgen treinverkeer
Door de werkzaamheden rijden er tussen Maastricht en Sittard minder stoptreinen en rijden tussen Maastricht en Sittard de treinen met vertraging. Stoptreinreizigers moeten tussen Maastricht en Sittard rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Intercity-reizigers moeten van Sittard naar Maastricht rekening houden met een vertraging van ongeveer 15 minuten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail