Brug Nootdorpboog ligt op haar plaats

Nootdorp – De brug van de Nootdorpboog over Rijksweg A12 ligt op haar definitieve plek. Ondanks de harde wind werd de brug midden in de nacht van 20 op 21 maart 2004 in 30 minuten over de A12 gereden. ProRail en aannemerscombinatie Colijn-gebroeders De Koning zijn trots op de prestatie die hun mensen geleverd hebben.

Bron: Pim Korver Film+Video

Klik hier om meer foto’s te bekijken.

ProRail is gewend te werken binnen treinvrije periodes en dus krappe planningen, vandaar dat de automobilisten afgelopen weekend weinig hinder van het werk hebben gehad. Momenteel kunnen automobolisten per richting al van twee rijstroken gebruik maken. Zondagochtend om 9.00 uur worden alle rijstroken van de A12 weer voor het wegverkeer vrij gegeven.

Het plaatsen van een brug op de landhoofden luistert altijd erg nauw. Na de kruising met de A12 wordt hier nog 6 uur aan besteed. Zodra deze werkzaamheden uitgevoerd zijn, is de 2200 ton wegende brug, ook echt bevestigd op de definitieve plek.

Voor de realisatie van de Nootdorpboog is gebruik gemaakt van de contractvorm Design & Construct. Zowel ProRail als de aannemerscombinatie zijn tevreden over deze contractvorm waardoor expertise optimaal is benut en daarmee kosten gespaard.

Met de plaatsing van de brug gaat de realisatie van de Nootdorpboog de goede kant op. In december 2005 komt de boog beschikbaar voor de treinen die van en naar de werkplaats Leidschendam gaan. Maar voor het zover is moet er nog hard gewerkt worden aan spoorwerk, bovenleiding en beveiliging. De huidige verbinding naar de werkplaats, de Hofpleinlijn (Den Haag-Rotterdam v.v.), zal in 2006 door de light-railvoertuigen van RandstadRail in gebruik genomen worden.

Klik hier om meer foto’s te bekijken.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Brug Nootdorpboog ligt op haar plaats | Infrasite

Brug Nootdorpboog ligt op haar plaats

Nootdorp – De brug van de Nootdorpboog over Rijksweg A12 ligt op haar definitieve plek. Ondanks de harde wind werd de brug midden in de nacht van 20 op 21 maart 2004 in 30 minuten over de A12 gereden. ProRail en aannemerscombinatie Colijn-gebroeders De Koning zijn trots op de prestatie die hun mensen geleverd hebben.

Bron: Pim Korver Film+Video

Klik hier om meer foto’s te bekijken.

ProRail is gewend te werken binnen treinvrije periodes en dus krappe planningen, vandaar dat de automobilisten afgelopen weekend weinig hinder van het werk hebben gehad. Momenteel kunnen automobolisten per richting al van twee rijstroken gebruik maken. Zondagochtend om 9.00 uur worden alle rijstroken van de A12 weer voor het wegverkeer vrij gegeven.

Het plaatsen van een brug op de landhoofden luistert altijd erg nauw. Na de kruising met de A12 wordt hier nog 6 uur aan besteed. Zodra deze werkzaamheden uitgevoerd zijn, is de 2200 ton wegende brug, ook echt bevestigd op de definitieve plek.

Voor de realisatie van de Nootdorpboog is gebruik gemaakt van de contractvorm Design & Construct. Zowel ProRail als de aannemerscombinatie zijn tevreden over deze contractvorm waardoor expertise optimaal is benut en daarmee kosten gespaard.

Met de plaatsing van de brug gaat de realisatie van de Nootdorpboog de goede kant op. In december 2005 komt de boog beschikbaar voor de treinen die van en naar de werkplaats Leidschendam gaan. Maar voor het zover is moet er nog hard gewerkt worden aan spoorwerk, bovenleiding en beveiliging. De huidige verbinding naar de werkplaats, de Hofpleinlijn (Den Haag-Rotterdam v.v.), zal in 2006 door de light-railvoertuigen van RandstadRail in gebruik genomen worden.

Klik hier om meer foto’s te bekijken.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail