Ontwerp brug over de Vliet vastgesteld (RandstadRail)

Den Haag – Het college van B en W heeft ingestemd met het voorlopig ontwerp (VO) van de spoorbrug over de Vliet. De spoorbrug bevindt zich op het traject van RandstadRail, waar vanaf medio 2006 de lightrail-voertuigen vanuit Den Haag richting Zoetermeer en Rotterdam rijden. Omdat RandstadRail met een hoge frequentie gaat rijden, is het noodzakelijk de brug te verhogen. Wethouder Bruno Bruins: “De brug hoeft dan niet meer open voor de scheepvaart, zodat RandstadRail eenvoudig door kan rijden”.

De spoorbrug, die op de grens van de gemeenten Den Haag en Leidschendam-Voorburg ligt, heeft nu nog een beweegbaar deel dat wordt geopend voor het scheepvaartverkeer. Een nieuwe vaste brug komt voor de huidige brug in de plaats, met voldoende doorvaarthoogte voor de scheepvaart. De nieuwe brug heeft een zogenaamd ‘stil’ brugdek, waardoor de hoeveelheid geluid afneemt. Direct naast de spoorbrug ligt een voetgangersbrug, die ook wordt vernieuwd om tot een eenduidige vormgeving te komen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Gemeente Den Haag

Ontwerp brug over de Vliet vastgesteld (RandstadRail) | Infrasite

Ontwerp brug over de Vliet vastgesteld (RandstadRail)

Den Haag – Het college van B en W heeft ingestemd met het voorlopig ontwerp (VO) van de spoorbrug over de Vliet. De spoorbrug bevindt zich op het traject van RandstadRail, waar vanaf medio 2006 de lightrail-voertuigen vanuit Den Haag richting Zoetermeer en Rotterdam rijden. Omdat RandstadRail met een hoge frequentie gaat rijden, is het noodzakelijk de brug te verhogen. Wethouder Bruno Bruins: “De brug hoeft dan niet meer open voor de scheepvaart, zodat RandstadRail eenvoudig door kan rijden”.

De spoorbrug, die op de grens van de gemeenten Den Haag en Leidschendam-Voorburg ligt, heeft nu nog een beweegbaar deel dat wordt geopend voor het scheepvaartverkeer. Een nieuwe vaste brug komt voor de huidige brug in de plaats, met voldoende doorvaarthoogte voor de scheepvaart. De nieuwe brug heeft een zogenaamd ‘stil’ brugdek, waardoor de hoeveelheid geluid afneemt. Direct naast de spoorbrug ligt een voetgangersbrug, die ook wordt vernieuwd om tot een eenduidige vormgeving te komen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Gemeente Den Haag