A28 bij Zwolle op de schop

Zwolle – De rijbanen van de A28 bij Zwolle worden aangepast en opnieuw ingedeeld. De werkzaamheden daarvoor starten op 8 maart. In plaats van de huidige twee rijstroken, komen er drie versmalde rijstroken. De extra rijstrook is een zogenoemde plusstrook en wordt alleen in de spits opengesteld. Er geldt dan een maximumsnelheid van tachtig kilometer per uur.

Om de verkeersoverlast tijdens de werkzaamheden te beperken, hebben de wegbeheerders in de regio een gezamenlijke verkeersaanpak bedacht onder het motto ‘Houd Zwolle bereikbaar’. Belangrijkste maatregel is het zogenoemde 4-0 systeem. Daarbij wordt al het verkeer op een rijbaan geleid zodat de andere vrijkomt voor de uitvoering van de werkzaamheden. Halverwege 2004 wordt dan van rijbaan gewisseld. Hierdoor moeten enkele op en afritten worden afgesloten en worden omleidingen ingesteld.

Tijdens de eerste bouwfase, van maart tot en met juni, worden de oprit Zwolle Noord richting Amersfoort en de afrit Zwolle centrum vanuit Meppel afgesloten. Daarna, tot december 2004, gelden afsluitingen voor de oprit Zwolle centrum richting Meppel en de afrit Zwolle Noord vanuit Amersfoort.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat

A28 bij Zwolle op de schop | Infrasite

A28 bij Zwolle op de schop

Zwolle – De rijbanen van de A28 bij Zwolle worden aangepast en opnieuw ingedeeld. De werkzaamheden daarvoor starten op 8 maart. In plaats van de huidige twee rijstroken, komen er drie versmalde rijstroken. De extra rijstrook is een zogenoemde plusstrook en wordt alleen in de spits opengesteld. Er geldt dan een maximumsnelheid van tachtig kilometer per uur.

Om de verkeersoverlast tijdens de werkzaamheden te beperken, hebben de wegbeheerders in de regio een gezamenlijke verkeersaanpak bedacht onder het motto ‘Houd Zwolle bereikbaar’. Belangrijkste maatregel is het zogenoemde 4-0 systeem. Daarbij wordt al het verkeer op een rijbaan geleid zodat de andere vrijkomt voor de uitvoering van de werkzaamheden. Halverwege 2004 wordt dan van rijbaan gewisseld. Hierdoor moeten enkele op en afritten worden afgesloten en worden omleidingen ingesteld.

Tijdens de eerste bouwfase, van maart tot en met juni, worden de oprit Zwolle Noord richting Amersfoort en de afrit Zwolle centrum vanuit Meppel afgesloten. Daarna, tot december 2004, gelden afsluitingen voor de oprit Zwolle centrum richting Meppel en de afrit Zwolle Noord vanuit Amersfoort.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat