Planstudie Overbouwing N208

Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben Bureau Mecanoo de opdracht gegeven een stedebouwkundig en archtectonisch plan te maken voor de overbouwing van de Westelijke Randweg van de gemeente Haarlem. Het resultaat zal onder andere een maquette zijn.

Tussen de Zijlweg in Haarlem en de spoorlijn Haarlem – Zandvoort vindt een aanzienlijke onderwijsconcentratie plaats voor MBO- en HBO-onderwijs. Hogeschool InHolland realiseert er momenteel nieuwe schoolgebouwen; het Nova-college gaat op termijn uitbreiden. Voor de hele omgeving zijn bestemmingsplannen opgesteld. Tijdens de ontwikkeling daarvan hebben de provincie Noord-Holland en de gemeente Haarlem en de wens uitgesproken voor een veiliger verkeersafwikkeling van het kruispunt Westelijke Randweg (N208) met de Zijlweg voor het langzame verkeer. De voorkeur gaat hierbij uit naar een ongelijkvloerse kruising. Verder streven de betrokken overheden naar een treinhalte boven de Westelijke Randweg en in de directe nabijheid daarvan een overbouwing van de Westelijke Randweg. In het plan is ook ruimte voor woningen en studentenhuisvesting en enkele kantoren.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Holland

Planstudie Overbouwing N208 | Infrasite

Planstudie Overbouwing N208

Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben Bureau Mecanoo de opdracht gegeven een stedebouwkundig en archtectonisch plan te maken voor de overbouwing van de Westelijke Randweg van de gemeente Haarlem. Het resultaat zal onder andere een maquette zijn.

Tussen de Zijlweg in Haarlem en de spoorlijn Haarlem – Zandvoort vindt een aanzienlijke onderwijsconcentratie plaats voor MBO- en HBO-onderwijs. Hogeschool InHolland realiseert er momenteel nieuwe schoolgebouwen; het Nova-college gaat op termijn uitbreiden. Voor de hele omgeving zijn bestemmingsplannen opgesteld. Tijdens de ontwikkeling daarvan hebben de provincie Noord-Holland en de gemeente Haarlem en de wens uitgesproken voor een veiliger verkeersafwikkeling van het kruispunt Westelijke Randweg (N208) met de Zijlweg voor het langzame verkeer. De voorkeur gaat hierbij uit naar een ongelijkvloerse kruising. Verder streven de betrokken overheden naar een treinhalte boven de Westelijke Randweg en in de directe nabijheid daarvan een overbouwing van de Westelijke Randweg. In het plan is ook ruimte voor woningen en studentenhuisvesting en enkele kantoren.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Holland