Reiziger kan langer wennen aan NS-kaartautomaat

Treinreizigers krijgen drie maanden langer de tijd om te wennen aan het
gebruik van de NS-kaartautomaat. Vanaf 1 juni 2004 betalen treinreizigers
EUR0,50 transactiekosten als zij een Enkele Reis of Retour aan de Servicebalie kopen. Oorspronkelijk zou dit per 1 maart gebeuren.

NS, ANWB, Consumentenbond, Rover, CSO en CG Raad hebben uitvoerig overleg gevoerd over de invoering van de transactiekosten. Afgesproken is om
gezamenlijk de treinreiziger via ieders eigen media nog actiever te informeren over het gemak van de NS-kaartautomaat en de invoering van de
transactiekosten. Hiermee willen zij het gebruik van de kaartautomaat door
reizigers stimuleren, voordat transactiekosten in rekening worden gebracht. Omdat deze gezamenlijke activiteiten meer tijd vragen is de
gewenningsperiode verlengd.

Servicemedewerkers geven treinreizigers uitleg en assisteren bij het gebruik van de automaat. Via folders en internet worden reizigers op het voordeel van de NS-kaartautomaat gewezen. NS biedt klanten de gelegenheid op de NS
website te oefenen met de kaartautomaat.

Na de grote uitbreiding in oktober j.l. breidt NS per 11 februari het
assortiment in de NS-kaartautomaat-met-aanraakscherm opnieuw uit. Het wordt
nu ook mogelijk een kaartje vanaf een ander vertrekstation te kopen en drie
verschillende kaartjes per handeling te kopen.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen

Reiziger kan langer wennen aan NS-kaartautomaat | Infrasite

Reiziger kan langer wennen aan NS-kaartautomaat

Treinreizigers krijgen drie maanden langer de tijd om te wennen aan het
gebruik van de NS-kaartautomaat. Vanaf 1 juni 2004 betalen treinreizigers
EUR0,50 transactiekosten als zij een Enkele Reis of Retour aan de Servicebalie kopen. Oorspronkelijk zou dit per 1 maart gebeuren.

NS, ANWB, Consumentenbond, Rover, CSO en CG Raad hebben uitvoerig overleg gevoerd over de invoering van de transactiekosten. Afgesproken is om
gezamenlijk de treinreiziger via ieders eigen media nog actiever te informeren over het gemak van de NS-kaartautomaat en de invoering van de
transactiekosten. Hiermee willen zij het gebruik van de kaartautomaat door
reizigers stimuleren, voordat transactiekosten in rekening worden gebracht. Omdat deze gezamenlijke activiteiten meer tijd vragen is de
gewenningsperiode verlengd.

Servicemedewerkers geven treinreizigers uitleg en assisteren bij het gebruik van de automaat. Via folders en internet worden reizigers op het voordeel van de NS-kaartautomaat gewezen. NS biedt klanten de gelegenheid op de NS
website te oefenen met de kaartautomaat.

Na de grote uitbreiding in oktober j.l. breidt NS per 11 februari het
assortiment in de NS-kaartautomaat-met-aanraakscherm opnieuw uit. Het wordt
nu ook mogelijk een kaartje vanaf een ander vertrekstation te kopen en drie
verschillende kaartjes per handeling te kopen.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen