Galère verwerft opdracht hogesnelheidslijn Luik – A

Galère, een Belgische werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv, heeft opdracht verworven voor de bouw van een deel van de hogesnelheidslijn tussen Luik en Aken. Hiermee is een bedrag gemoeid van € 82 miljoen. Opdrachtgever is NMBS, de Belgische spoorwegen.

Deelbestek ‘Elsaute’ wordt parallel aan rijksweg E40 gerealiseerd en strekt zich uit over een lengte van 14 kilometer tussen Thimister en het viaduct van Hammerbrücke, nabij de Belgisch/Duitse grens. Het project voorziet in de aanleg van de onderbouw van de hogesnelheidslijn en omvat grondwerk, de bouw van 22 bruggen, waaronder een 150 meter lange stalen overspanning van 1.350 ton, en de aanleg van een 1.100 meter lange tunnel die rijksweg E40 en een natuurgebied kruist.

Vanwege de instabiele ondergrond zal vrijwel over de gehele lengte van het tracé een betonnen funderingsplaat worden toegepast, waarop het ballastbed wordt aangelegd. Het project wordt eind 2006 opgeleverd.

Galère werkt, in combinatie, tevens aan andere deelbestekken van de hogesnelheidslijn tussen Brussel en de Duitse grens. Eveneens ten oosten van Luik wordt de ruim zes kilometer lange tunnel van Soumagne gerealiseerd. Voorts werkt Galère, in combinatie met de Belgische zusterbedrijven CEI en De Meyer, aan een grootscheepse modernisering van het spoorwegemplacement Schaarbeek in Brussel.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nieuwsbericht Koninklijke BAM Groep nv

Galère verwerft opdracht hogesnelheidslijn Luik – A | Infrasite

Galère verwerft opdracht hogesnelheidslijn Luik – A

Galère, een Belgische werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv, heeft opdracht verworven voor de bouw van een deel van de hogesnelheidslijn tussen Luik en Aken. Hiermee is een bedrag gemoeid van € 82 miljoen. Opdrachtgever is NMBS, de Belgische spoorwegen.

Deelbestek ‘Elsaute’ wordt parallel aan rijksweg E40 gerealiseerd en strekt zich uit over een lengte van 14 kilometer tussen Thimister en het viaduct van Hammerbrücke, nabij de Belgisch/Duitse grens. Het project voorziet in de aanleg van de onderbouw van de hogesnelheidslijn en omvat grondwerk, de bouw van 22 bruggen, waaronder een 150 meter lange stalen overspanning van 1.350 ton, en de aanleg van een 1.100 meter lange tunnel die rijksweg E40 en een natuurgebied kruist.

Vanwege de instabiele ondergrond zal vrijwel over de gehele lengte van het tracé een betonnen funderingsplaat worden toegepast, waarop het ballastbed wordt aangelegd. Het project wordt eind 2006 opgeleverd.

Galère werkt, in combinatie, tevens aan andere deelbestekken van de hogesnelheidslijn tussen Brussel en de Duitse grens. Eveneens ten oosten van Luik wordt de ruim zes kilometer lange tunnel van Soumagne gerealiseerd. Voorts werkt Galère, in combinatie met de Belgische zusterbedrijven CEI en De Meyer, aan een grootscheepse modernisering van het spoorwegemplacement Schaarbeek in Brussel.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nieuwsbericht Koninklijke BAM Groep nv