NS presteerde in 2003 opnieuw beter

NS presteerde in 2003 opnieuw beter. De opgaande lijn die begin 2002 is ingezet, werd in 2003 doorgezet. In 2003 kwamen er 130 nieuwe intercitydubbeldekkers voor de reizigers beschikbaar. Daar waar automobilisten in 2003 vaker en langer in de file stonden, reden treinen beter op tijd. Het percentage treinen dat binnen de 3-minutenmarge op tijd reed, nam toe van 79,9% in 2001 en 81,2% in 2002 naar 83,1% in 2003. Volgens de internationaal geldende 5-minutennorm reed vorig jaar 90,5% van de NS treinen op tijd. De verbeteringen weerspiegelden zich ook in stijgende klantoordelen over de prestaties van NS. In 2004 zet NS de verbetering van de dienstverlening aan de reiziger voort. Het bedrijf verwacht onder meer op het gebied van de actuele reisinformatie vorderingen te maken.

Financieel gezien gaat het nog niet goed. Op 26 februari a.s. publiceert NS de jaarcijfers over 2003. Zeker is dat ook over 2003 NS een verlies lijdt op het reizigersvervoer. Daarom wordt de kostenbesparing voortgezet. Alleen zo kan NS blijven investeren in verbetering van de dienstverlening voor de reizigers.

President-directeur Veenman over deze resultaten van 2003: “Het is goed dat de noodzakelijke verbeteringen in onze dienstverlening zich in 2003 hebben voortgezet. Ik ben blij dat ook onze treinreizigers deze vooruitgang merken en onze prestaties hoger waarderen. In 2004 gaan we door op de ingeslagen weg van service verhogen en kosten verlagen, want het moet nog beter. Ik verwacht dit jaar veel van de invoering van de nieuwe railpocket-handcomputers. Hiermee kunnen onze servicemedewerkers en conducteurs de reiziger op het station en in de trein veel actuelere reisinformatie aanbieden”.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen

NS presteerde in 2003 opnieuw beter | Infrasite

NS presteerde in 2003 opnieuw beter

NS presteerde in 2003 opnieuw beter. De opgaande lijn die begin 2002 is ingezet, werd in 2003 doorgezet. In 2003 kwamen er 130 nieuwe intercitydubbeldekkers voor de reizigers beschikbaar. Daar waar automobilisten in 2003 vaker en langer in de file stonden, reden treinen beter op tijd. Het percentage treinen dat binnen de 3-minutenmarge op tijd reed, nam toe van 79,9% in 2001 en 81,2% in 2002 naar 83,1% in 2003. Volgens de internationaal geldende 5-minutennorm reed vorig jaar 90,5% van de NS treinen op tijd. De verbeteringen weerspiegelden zich ook in stijgende klantoordelen over de prestaties van NS. In 2004 zet NS de verbetering van de dienstverlening aan de reiziger voort. Het bedrijf verwacht onder meer op het gebied van de actuele reisinformatie vorderingen te maken.

Financieel gezien gaat het nog niet goed. Op 26 februari a.s. publiceert NS de jaarcijfers over 2003. Zeker is dat ook over 2003 NS een verlies lijdt op het reizigersvervoer. Daarom wordt de kostenbesparing voortgezet. Alleen zo kan NS blijven investeren in verbetering van de dienstverlening voor de reizigers.

President-directeur Veenman over deze resultaten van 2003: “Het is goed dat de noodzakelijke verbeteringen in onze dienstverlening zich in 2003 hebben voortgezet. Ik ben blij dat ook onze treinreizigers deze vooruitgang merken en onze prestaties hoger waarderen. In 2004 gaan we door op de ingeslagen weg van service verhogen en kosten verlagen, want het moet nog beter. Ik verwacht dit jaar veel van de invoering van de nieuwe railpocket-handcomputers. Hiermee kunnen onze servicemedewerkers en conducteurs de reiziger op het station en in de trein veel actuelere reisinformatie aanbieden”.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen