Inspraakprocedure spitsstrook A20

Van 16 december 2003 tot en met 26 januari 2004 liggen het ontwerp-wegaanpassingsbesluit Bufferstrook A20 Terbregseplein en de bijbehorende aanvragen voor uitvoeringsbesluiten ter inzage. Dit project doorloopt een inspraakprocedure overeenkomstig de Spoedwet wegverbreding en de Algemene wet bestuursrecht.

Op de A20 treedt in de ochtendspits filevorming op richting Hoek van Holland ter hoogte van de invoeging van de speciale doelgroepstrook voor
vrachtwagens en de aansluitingen Rotterdam – Crooswijk en Rotterdam – Centrum. Verkeer richting de A16 wordt hierdoor gehinderd.
De doorstroming van het verkeer in de richting van de A16 kan worden verbeterd door een bufferstrook tussen de aansluiting Capelle a/d IJssel (km 38,9) en het knooppunt Terbregseplein (km 34,5) te realiseren. De bufferstrook bestaat uit een extra rijstrook in de spits aan de linkerzijde van de weg. De strook neemt de blokkade in het weefvak weg, die ontstaat als het verkeer niet kan doorstromen op de A20. Door deze
bufferstrook neemt de capaciteit van dit wegvak toe en kan het verkeer op de A20 in de richting van de A16 richting Dordrecht beter doorstromen.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat

Inspraakprocedure spitsstrook A20 | Infrasite

Inspraakprocedure spitsstrook A20

Van 16 december 2003 tot en met 26 januari 2004 liggen het ontwerp-wegaanpassingsbesluit Bufferstrook A20 Terbregseplein en de bijbehorende aanvragen voor uitvoeringsbesluiten ter inzage. Dit project doorloopt een inspraakprocedure overeenkomstig de Spoedwet wegverbreding en de Algemene wet bestuursrecht.

Op de A20 treedt in de ochtendspits filevorming op richting Hoek van Holland ter hoogte van de invoeging van de speciale doelgroepstrook voor
vrachtwagens en de aansluitingen Rotterdam – Crooswijk en Rotterdam – Centrum. Verkeer richting de A16 wordt hierdoor gehinderd.
De doorstroming van het verkeer in de richting van de A16 kan worden verbeterd door een bufferstrook tussen de aansluiting Capelle a/d IJssel (km 38,9) en het knooppunt Terbregseplein (km 34,5) te realiseren. De bufferstrook bestaat uit een extra rijstrook in de spits aan de linkerzijde van de weg. De strook neemt de blokkade in het weefvak weg, die ontstaat als het verkeer niet kan doorstromen op de A20. Door deze
bufferstrook neemt de capaciteit van dit wegvak toe en kan het verkeer op de A20 in de richting van de A16 richting Dordrecht beter doorstromen.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat