Proef langere en/of zwaardere vrachtauto’s verv

De proef met langere en/of zwaardere vrachtauto’s, die van december 2000 tot juni 2003 werd gehouden, krijgt een vervolg. Dit heeft minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat besloten. Doel van de vervolgproef is om vragen op het gebied van verkeersveiligheid, effecten op bedrijfsvoering, efficiency, milieu en files te beantwoorden.

Aan deze vervolgproef mogen maximaal honderd bedrijven of driehonderd vrachtcombinaties deelnemen, op basis van een (tijdelijke) ontheffing. Het gaat daarbij om combinaties van wettelijk toegelaten vrachtauto’s, met een maximale lengte van 25,25 meter en maximaal zestig ton totaalgewicht. Vanaf januari 2004 kunnen geïnteresseerde bedrijven zich aanmelden. Afhankelijk van de overige voorbereidingen, gaat de eerste testwagen naar verwachting vanaf maart 2004 rijden. De proef loopt tot 1 november 2006.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat

Proef langere en/of zwaardere vrachtauto’s verv | Infrasite

Proef langere en/of zwaardere vrachtauto’s verv

De proef met langere en/of zwaardere vrachtauto’s, die van december 2000 tot juni 2003 werd gehouden, krijgt een vervolg. Dit heeft minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat besloten. Doel van de vervolgproef is om vragen op het gebied van verkeersveiligheid, effecten op bedrijfsvoering, efficiency, milieu en files te beantwoorden.

Aan deze vervolgproef mogen maximaal honderd bedrijven of driehonderd vrachtcombinaties deelnemen, op basis van een (tijdelijke) ontheffing. Het gaat daarbij om combinaties van wettelijk toegelaten vrachtauto’s, met een maximale lengte van 25,25 meter en maximaal zestig ton totaalgewicht. Vanaf januari 2004 kunnen geïnteresseerde bedrijven zich aanmelden. Afhankelijk van de overige voorbereidingen, gaat de eerste testwagen naar verwachting vanaf maart 2004 rijden. De proef loopt tot 1 november 2006.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat