Campagne vrije energiekeus van start

Vandaag, 17 november 2003, is de campagne vrije energiekeus van start gegaan. Sinds vanmorgen vroeg kan de ondernemer via tal van radiozenders horen dat hij moet kijken wat de vrije keuze van energieleverancier per 1 juli volgend jaar voor hem betekent. Vanwege de opzegtermijn in energiecontracten (gas èn stroom) is dat nu al actueel. Ondernemersorganisaties hebben er ook op aangedrongen, juist om te voorkomen dat de kleine zakelijke klant straks voor voldongen feiten komt te staan, al ruim een half jaar vóór de feitelijke marktopening met voorlichtingsactiviteiten te beginnen.

Naast de radiospotjes, die een periode van twee weken frequent zullen worden uitgezonden, bestaat de start van de campagne ook uit het openstellen van een speciale website met praktische wetenswaardigheden over de energieliberalisering:
www.kiesenergie.nl.

Op deze website is informatie over de vrije energiekeus per 1 juli volgend jaar te vinden. Deze informatie is van belang voor zowel de zakelijke klant als voor de consument. Rubrieken zijn onder meer de Snelwijzer MKB, de Snelwijzer Consument en de Top Tien Meest Gestelde Vragen.

De campagne zal de eerste helft van 2004 worden vervolgd met onder meer nieuwe radiospots, tv-spots voor het midden- en kleinbedrijf, tv-spots gericht op de consument en een huis-aan-huis informatiekrant. De Tweede Kamer heeft er bij minister Brinkhorst van Economische Zaken op aangedrongen zorg te dragen voor een goede en tijdige informatiecampagne gericht op de kleine ondernemer en de consument. Een klankbordgroep, waarvan vertegenwoordigers van energiebedrijven, ondernemersorganisaties en de consumentenbond deel uitmaken, heeft de opzet van de campagne begeleid.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie Economische Zaken

Campagne vrije energiekeus van start | Infrasite

Campagne vrije energiekeus van start

Vandaag, 17 november 2003, is de campagne vrije energiekeus van start gegaan. Sinds vanmorgen vroeg kan de ondernemer via tal van radiozenders horen dat hij moet kijken wat de vrije keuze van energieleverancier per 1 juli volgend jaar voor hem betekent. Vanwege de opzegtermijn in energiecontracten (gas èn stroom) is dat nu al actueel. Ondernemersorganisaties hebben er ook op aangedrongen, juist om te voorkomen dat de kleine zakelijke klant straks voor voldongen feiten komt te staan, al ruim een half jaar vóór de feitelijke marktopening met voorlichtingsactiviteiten te beginnen.

Naast de radiospotjes, die een periode van twee weken frequent zullen worden uitgezonden, bestaat de start van de campagne ook uit het openstellen van een speciale website met praktische wetenswaardigheden over de energieliberalisering:
www.kiesenergie.nl.

Op deze website is informatie over de vrije energiekeus per 1 juli volgend jaar te vinden. Deze informatie is van belang voor zowel de zakelijke klant als voor de consument. Rubrieken zijn onder meer de Snelwijzer MKB, de Snelwijzer Consument en de Top Tien Meest Gestelde Vragen.

De campagne zal de eerste helft van 2004 worden vervolgd met onder meer nieuwe radiospots, tv-spots voor het midden- en kleinbedrijf, tv-spots gericht op de consument en een huis-aan-huis informatiekrant. De Tweede Kamer heeft er bij minister Brinkhorst van Economische Zaken op aangedrongen zorg te dragen voor een goede en tijdige informatiecampagne gericht op de kleine ondernemer en de consument. Een klankbordgroep, waarvan vertegenwoordigers van energiebedrijven, ondernemersorganisaties en de consumentenbond deel uitmaken, heeft de opzet van de campagne begeleid.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie Economische Zaken