NS met aanpak gladde sporen op goede weg

NS is met de aanpak van gladde sporen in de herfst op de goede weg. Dat
concludeert TNO in een onderzoek naar de doeltreffendheid van de
herfstmaatregelen van NS. TNO kent grote waarde toe aan het
gladheidwaarschuwingssysteem dat NS heeft ingevoerd. Bovendien erkent TNO
dat een grote verbetering mag worden verwacht van de modernisering van het
antiblokkeersysteem (ABS) van de treinen. Het onderzoek is verricht in
opdracht van ANWB, ROVER en NS.

Deze zomer is NS begonnen met het aanpassen van het ABS. De ervaringen
gedurende de herfst van 2003 met die treinen waarvan het ABS al is aangepast
zijn erg goed. In 2004 en 2005, als veel meer treinen zijn aangepast, zal
het effect van de maatregel nog groter zijn. Die conclusie deelt NS met TNO,
ANWB en ROVER. Het advies van TNO om machinisten op te leiden met behulp van rijsimulatoren neemt NS ter harte. NS onderzoekt inmiddels de mogelijkheden hiervan.

NS investeert ruim EUR 17 miljoen in technische maatregelen om de gevolgen
van de weersinvloeden in de herfst te beperken. Naast de aanpassing van het
ABS op treinen heeft NS een gladheidwaarschuwingssysteem voor machinisten geïntroduceerd en doet het proeven met automatische zandstrooiers op enkele
treinen.

ANWB, ROVER en NS hebben het onderzoek ingesteld naar aanleiding van de
chaotisch verlopen herfst op het spoor in 2002.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen

NS met aanpak gladde sporen op goede weg | Infrasite

NS met aanpak gladde sporen op goede weg

NS is met de aanpak van gladde sporen in de herfst op de goede weg. Dat
concludeert TNO in een onderzoek naar de doeltreffendheid van de
herfstmaatregelen van NS. TNO kent grote waarde toe aan het
gladheidwaarschuwingssysteem dat NS heeft ingevoerd. Bovendien erkent TNO
dat een grote verbetering mag worden verwacht van de modernisering van het
antiblokkeersysteem (ABS) van de treinen. Het onderzoek is verricht in
opdracht van ANWB, ROVER en NS.

Deze zomer is NS begonnen met het aanpassen van het ABS. De ervaringen
gedurende de herfst van 2003 met die treinen waarvan het ABS al is aangepast
zijn erg goed. In 2004 en 2005, als veel meer treinen zijn aangepast, zal
het effect van de maatregel nog groter zijn. Die conclusie deelt NS met TNO,
ANWB en ROVER. Het advies van TNO om machinisten op te leiden met behulp van rijsimulatoren neemt NS ter harte. NS onderzoekt inmiddels de mogelijkheden hiervan.

NS investeert ruim EUR 17 miljoen in technische maatregelen om de gevolgen
van de weersinvloeden in de herfst te beperken. Naast de aanpassing van het
ABS op treinen heeft NS een gladheidwaarschuwingssysteem voor machinisten geïntroduceerd en doet het proeven met automatische zandstrooiers op enkele
treinen.

ANWB, ROVER en NS hebben het onderzoek ingesteld naar aanleiding van de
chaotisch verlopen herfst op het spoor in 2002.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen