Nieuwe dubbeldeksslaaprijtuigen CityNightLine

De CityNightLine-nachttrein naar Zürich en München, die een jaar geleden is gestart, krijgt vanaf 14 december nieuwe dubbeldeks-slaaprijtuigen met verschillende accommodatietypen. Er zijn onder meer compartimenten met eigen douche en toilet beschikbaar.
Het nieuwe materieel wordt geleverd door Bombardier.

In de dienstregeling richting Duitsland enZwitserland worden per 14 december veranderingen doorgevoerd.
Dankzij de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt rijdt ICE International straks een keer per dag in minder dan zeven uur naar Basel, waar goede aansluitingen op het Zwitserse spoorwegnet mogelijk zijn. Deze snelle lijn verbond afgelopen jaar de centrums van Amsterdam en Frankfurt al door middel van zes ICE International treinen per dag in beide richtingen (reistijd onder de vier uur).

De internationale InterCity-treinen naar/van Hannover/Berlin, 4 treinen per dag per richting, beginnen en eindigen vanaf 14 december 2003 niet meer op Schiphol maar in Amsterdam Centraal. In de loop van 2004 wordt vernieuwd InterCity-materieel ingezet op deze verbinding, met onder meer een electronisch reserveringssysteem.

Verbetering Eurostar naar Londen
Reizigers naar Londen profiteren van de aanleg van een gedeelte van de hogesnelheidslijn tussen de Kanaaltunnel en Londen. Hierdoor wordt de reistijd per Eurostar tussen Brussel en Londen verminderd met 20 minuten en is de punctualiteit van deze hogesnelheidstreinen aanzienlijk gestegen. Tussen Amsterdam en Brussel rijdt naast Thalys elk uur de Beneluxtrein.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen