Betere informatie voor treinreiziger

Om reizigers nog beter te kunnen voorzien van reisinformatie begint NS deze herfst op kleine schaal met beeldschermen in de trein. Op het traject Den Haag – Nijmegen rijdt een trein waar meerdere schermen in zijn geplaatst. De hele dag geven deze schermen actuele reisinformatie van NS weer.

Tijdens de eerste testfase geeft het systeem onder andere aan of de trein zelf op tijd rijdt. In november wordt de informatie uitgebreid met actuele overstapinformatie (vertrektijden, tijdigheid van aansluitende treinen, soort trein en actuele perroninformatie). Tussen de reisinformatie door zal er op het scherm ‘infotainment’ te zien zijn. Dit bestaat onder andere uit nieuws- en weerberichten, informatie over evenementen, sport en uitgaan. Maar de schermen laten ook achtergrondinformatie en reclame van NS zien. Reisinformatie heeft echter altijd prioriteit op de schermen.

Treinreizigers hebben behoefte aan meer, goede en betrouwbare reisinformatie. Zeker in de herfst, wanneer het weer de dienstverlening van NS bemoeilijkt. Als klanten de toegevoegde waarde van de reisinformatie via het nieuwe medium voldoende waarderen, overweegt NS deze vorm van dienstverlening uit te breiden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen

Betere informatie voor treinreiziger | Infrasite

Betere informatie voor treinreiziger

Om reizigers nog beter te kunnen voorzien van reisinformatie begint NS deze herfst op kleine schaal met beeldschermen in de trein. Op het traject Den Haag – Nijmegen rijdt een trein waar meerdere schermen in zijn geplaatst. De hele dag geven deze schermen actuele reisinformatie van NS weer.

Tijdens de eerste testfase geeft het systeem onder andere aan of de trein zelf op tijd rijdt. In november wordt de informatie uitgebreid met actuele overstapinformatie (vertrektijden, tijdigheid van aansluitende treinen, soort trein en actuele perroninformatie). Tussen de reisinformatie door zal er op het scherm ‘infotainment’ te zien zijn. Dit bestaat onder andere uit nieuws- en weerberichten, informatie over evenementen, sport en uitgaan. Maar de schermen laten ook achtergrondinformatie en reclame van NS zien. Reisinformatie heeft echter altijd prioriteit op de schermen.

Treinreizigers hebben behoefte aan meer, goede en betrouwbare reisinformatie. Zeker in de herfst, wanneer het weer de dienstverlening van NS bemoeilijkt. Als klanten de toegevoegde waarde van de reisinformatie via het nieuwe medium voldoende waarderen, overweegt NS deze vorm van dienstverlening uit te breiden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen