Vijf partijen in de running voor bouw stadskantoor en stationshal

Spoorzone Delft heeft vijf partijen geselecteerd die in aanmerking komen voor de bouw van het stadskantoor en de stationshal. Vandaag hebben de volgende partijen positief bericht ontvangen:

  • Ballast Nedam Bouw & Ontwikkeling BV
  • BAM Utiliteitsbouw BV
  • Hurks van de Linden BV / Kuijpers Installaties (combinatie)
  • J.P. van Eesteren BV / Wolter & Dros BV / Croon Electrotechniek BV (combinatie)
  • Züblin Nederland BV

Planning

Met de selectie van de vijf partijen is de selectiefase van de aanbesteding voor de bouw van het stadskantoor en de stationshal voltooid. De vijf partijen werken de komende maanden een aanbieding uit. Na de zomer van 2012 wordt de definitieve keuze gemaakt.

Het grootste gedeelte van het stadskantoor en de daarin opgenomen stationshal is in 2015 gereed, op het moment dat de treinen door de spoortunnel gaan rijden. Nadat de huidige treinsporen verwijderd zijn, wordt het stadskantoor verder afgebouwd en is het in 2017 helemaal af. Het gebouw komt op een centrale plek in het spoorzonegebied te staan, een nieuw Delfts stadsdeel dat ontstaat na de realisatie van de spoortunnel.

Ontwerp

In december 2011 besloot het college, met de steun van een ruime meerderheid van de gemeenteraad, om te bezuinigen op de kosten voor het stadskantoor door een verdieping minder te bouwen. Dit lagere gebouw past volgens velen ook beter in zijn omgeving. Mecanoo Architecten heeft de aanpassing van het ontwerp van vijf naar vier bouwlagen volledig uitgewerkt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Spoorzone Delft

Vijf partijen in de running voor bouw stadskantoor en stationshal | Infrasite

Vijf partijen in de running voor bouw stadskantoor en stationshal

Spoorzone Delft heeft vijf partijen geselecteerd die in aanmerking komen voor de bouw van het stadskantoor en de stationshal. Vandaag hebben de volgende partijen positief bericht ontvangen:

  • Ballast Nedam Bouw & Ontwikkeling BV
  • BAM Utiliteitsbouw BV
  • Hurks van de Linden BV / Kuijpers Installaties (combinatie)
  • J.P. van Eesteren BV / Wolter & Dros BV / Croon Electrotechniek BV (combinatie)
  • Züblin Nederland BV

Planning

Met de selectie van de vijf partijen is de selectiefase van de aanbesteding voor de bouw van het stadskantoor en de stationshal voltooid. De vijf partijen werken de komende maanden een aanbieding uit. Na de zomer van 2012 wordt de definitieve keuze gemaakt.

Het grootste gedeelte van het stadskantoor en de daarin opgenomen stationshal is in 2015 gereed, op het moment dat de treinen door de spoortunnel gaan rijden. Nadat de huidige treinsporen verwijderd zijn, wordt het stadskantoor verder afgebouwd en is het in 2017 helemaal af. Het gebouw komt op een centrale plek in het spoorzonegebied te staan, een nieuw Delfts stadsdeel dat ontstaat na de realisatie van de spoortunnel.

Ontwerp

In december 2011 besloot het college, met de steun van een ruime meerderheid van de gemeenteraad, om te bezuinigen op de kosten voor het stadskantoor door een verdieping minder te bouwen. Dit lagere gebouw past volgens velen ook beter in zijn omgeving. Mecanoo Architecten heeft de aanpassing van het ontwerp van vijf naar vier bouwlagen volledig uitgewerkt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Spoorzone Delft