Grontmij wint 10 mln contract groot infrastructureel project in Stockholm

Grontmij is gevraagd voor een van de grootste infrastructurele projecten in Zweden in de afgelopen decennia: de rondweg in Stockholm die het noorden en zuiden van de regio met elkaar moet gaan verbinden. De opdrachtsom voor Grontmij heeft een waarde van ongeveer € 10 miljoen (SEK 100 miljoen) tot eind 2013. De totale kosten van de rondweg bedragen € 3,0 miljard (SEK 27,6 miljard).

Grontmij is door het Zweedse Ministerie van Verkeer gevraagd de projectplanning van het verkeersknooppunt Kungens Kurva uit te voeren. Grontmij zal hierbij de constructiedocumenten voor de drie verkeersknooppunten voorbereiden die deel uitmaken van de nieuwe rondweg van Stockholm. De werkzaamheden zullen starten met de planningswerkzaamheden en analyses. De grote ontwerpwerkzaamheden zullen beginnen in 2012.

Sylvo Thijsen, CEO Grontmij N.V.: "Ik ben erg trots dat het Zweedse Ministerie van Verkeer Grontmij heeft gevraagd mee te werken aan dit belangrijke en zeer omvangrijke project voor Zweden. Het is een erkenning van onze brede kennis en expertise in complexe infrastructurele projecten."

Over de rondweg van Stockholm

De rondweg van Stockholm is een van de grootste infrastructurele projecten in Zweden. De weg moet het noordelijke en zuidelijke deel van de regio met elkaar verbinden. Dit zal resulteren in een nieuwe route voor de Europese snelweg (E4) langs Stockholm. Het doel is de verkeersdruk op de zogenaamde Essingeleden-route te verminderen. Dit is momenteel de enige grote verkeersader door en langs Stockholm en het stadscentrum. De start van de werkzaamheden is gepland voor begin 2012 en zal 8 tot 10 jaar duren.

Een van de langste verkeerstunnels ter wereld

Meer dan 18 van de 21 kilometer weg gaat door een tunnel en houdt daarmee rekening met gevoelige natuurlijke en cultuur historische waarden van de omgeving. Wanneer de aansluiting opengaat voor verkeer, zal het een van de langste verkeerstunnels ter wereld zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Grontmij wint 10 mln contract groot infrastructureel project in Stockholm | Infrasite

Grontmij wint 10 mln contract groot infrastructureel project in Stockholm

Grontmij is gevraagd voor een van de grootste infrastructurele projecten in Zweden in de afgelopen decennia: de rondweg in Stockholm die het noorden en zuiden van de regio met elkaar moet gaan verbinden. De opdrachtsom voor Grontmij heeft een waarde van ongeveer € 10 miljoen (SEK 100 miljoen) tot eind 2013. De totale kosten van de rondweg bedragen € 3,0 miljard (SEK 27,6 miljard).

Grontmij is door het Zweedse Ministerie van Verkeer gevraagd de projectplanning van het verkeersknooppunt Kungens Kurva uit te voeren. Grontmij zal hierbij de constructiedocumenten voor de drie verkeersknooppunten voorbereiden die deel uitmaken van de nieuwe rondweg van Stockholm. De werkzaamheden zullen starten met de planningswerkzaamheden en analyses. De grote ontwerpwerkzaamheden zullen beginnen in 2012.

Sylvo Thijsen, CEO Grontmij N.V.: "Ik ben erg trots dat het Zweedse Ministerie van Verkeer Grontmij heeft gevraagd mee te werken aan dit belangrijke en zeer omvangrijke project voor Zweden. Het is een erkenning van onze brede kennis en expertise in complexe infrastructurele projecten."

Over de rondweg van Stockholm

De rondweg van Stockholm is een van de grootste infrastructurele projecten in Zweden. De weg moet het noordelijke en zuidelijke deel van de regio met elkaar verbinden. Dit zal resulteren in een nieuwe route voor de Europese snelweg (E4) langs Stockholm. Het doel is de verkeersdruk op de zogenaamde Essingeleden-route te verminderen. Dit is momenteel de enige grote verkeersader door en langs Stockholm en het stadscentrum. De start van de werkzaamheden is gepland voor begin 2012 en zal 8 tot 10 jaar duren.

Een van de langste verkeerstunnels ter wereld

Meer dan 18 van de 21 kilometer weg gaat door een tunnel en houdt daarmee rekening met gevoelige natuurlijke en cultuur historische waarden van de omgeving. Wanneer de aansluiting opengaat voor verkeer, zal het een van de langste verkeerstunnels ter wereld zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite