ProRail feliciteert Railport Lanaken met eerste transport

ProRail is blij dat er vanochtend voor het eerst een beladen goederentrein heeft gereden op het grensbaanvak tussen Maastricht en Lanaken. Voor de spoorbeheerder een mijlpaal na de jarenlange inspanningen en werkzaamheden die zijn verricht om het Nederlandse gedeelte van deze spoorlijn weer in gebruik te kunnen nemen.

Projectmanager Jan Derks van ProRail: "Ik feliciteer Railport Lanaken met de eerste beladen goederentrein op weg naar Roemenië. Voor ons na al die jaren een bijzonder moment en de kroon op ons werk. Ik hoop dat het baanvak een blijvende bijdrage levert aan het grensoverschrijdend vervoer tussen Nederland en België."

Oud minister Eurlings gaf op 17 september 2007 het officiële startsein voor het opknappen van het grensbaanvak. Sinds 1990 was de spoorlijn niet meer bereden. Om er weer treinen over heen te laten rijden, moest ProRail over een lengte van zes kilometer vrijwel alles vernieuwen. De oplevering van het Nederlands gedeelte vond plaats in juli 2009. Het Belgisch gedeelte volgde in oktober 2010.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail feliciteert Railport Lanaken met eerste transport | Infrasite

ProRail feliciteert Railport Lanaken met eerste transport

ProRail is blij dat er vanochtend voor het eerst een beladen goederentrein heeft gereden op het grensbaanvak tussen Maastricht en Lanaken. Voor de spoorbeheerder een mijlpaal na de jarenlange inspanningen en werkzaamheden die zijn verricht om het Nederlandse gedeelte van deze spoorlijn weer in gebruik te kunnen nemen.

Projectmanager Jan Derks van ProRail: "Ik feliciteer Railport Lanaken met de eerste beladen goederentrein op weg naar Roemenië. Voor ons na al die jaren een bijzonder moment en de kroon op ons werk. Ik hoop dat het baanvak een blijvende bijdrage levert aan het grensoverschrijdend vervoer tussen Nederland en België."

Oud minister Eurlings gaf op 17 september 2007 het officiële startsein voor het opknappen van het grensbaanvak. Sinds 1990 was de spoorlijn niet meer bereden. Om er weer treinen over heen te laten rijden, moest ProRail over een lengte van zes kilometer vrijwel alles vernieuwen. De oplevering van het Nederlands gedeelte vond plaats in juli 2009. Het Belgisch gedeelte volgde in oktober 2010.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail