Gebruiksvriendelijke parkeerautomaten

1848 logo Intergo

Er wordt een nieuwe manier van parkeren geïntroduceerd in Amsterdam. Hierbij wordt het kenteken van de auto gekoppeld aan het parkeerrecht. Betalen met plastic en niet langer met muntgeld, en uiteindelijk geen bonnetjes meer achter de voorruit. Daar hoort een nieuwe parkeerautomaat met een aanraakscherm bij. De door de leverancier aangeboden gebruikersinterface presenteert een veelheid aan teksten en knoppen. Het kopen van de gewenste parkeerkaart blijkt niet zo eenvoudig. De Amsterdamse Dienst Stadstoezicht is van mening dat de interactie tussen parkeerder en automaat gebruiksvriendelijker kan en moet. Intergo heeft in een kort tijdsbestek een logische dialoog tussen parkeerder en automaat ontwikkeld en de verschillende schermen opnieuw vormgegeven.

De snelle implementatie is in dit geval mogelijk geweest door meerdere korte afstemmingsslagen met Stadstoezicht. Samenwerking is het sleutelbegrip. De parkeerautomaat is nu gemakkelijk te bedienen. Dankzij de inschakeling van Intergo is, zonder vertraging in het invoeringsproces, een gebruiksvriendelijk parkeerautomaat beschikbaar. Naar verwachting zal dit de acceptatie door het publiek vergemakkelijken. De automaat wordt momenteel in een pilot in Amsterdam Centrum beproefd.

Achtergrondinformatie (verzorgd door de redactie van Infrasite)
Lees het persbericht Parkeerautomaten Amsterdam krijgen kentekeninvoer (23-05-2008) van gemeente Amsterdam in Infrasite Nieuws.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Intergo Ergonomie & Human Factors

Gebruiksvriendelijke parkeerautomaten | Infrasite

Gebruiksvriendelijke parkeerautomaten

1848 logo Intergo

Er wordt een nieuwe manier van parkeren geïntroduceerd in Amsterdam. Hierbij wordt het kenteken van de auto gekoppeld aan het parkeerrecht. Betalen met plastic en niet langer met muntgeld, en uiteindelijk geen bonnetjes meer achter de voorruit. Daar hoort een nieuwe parkeerautomaat met een aanraakscherm bij. De door de leverancier aangeboden gebruikersinterface presenteert een veelheid aan teksten en knoppen. Het kopen van de gewenste parkeerkaart blijkt niet zo eenvoudig. De Amsterdamse Dienst Stadstoezicht is van mening dat de interactie tussen parkeerder en automaat gebruiksvriendelijker kan en moet. Intergo heeft in een kort tijdsbestek een logische dialoog tussen parkeerder en automaat ontwikkeld en de verschillende schermen opnieuw vormgegeven.

De snelle implementatie is in dit geval mogelijk geweest door meerdere korte afstemmingsslagen met Stadstoezicht. Samenwerking is het sleutelbegrip. De parkeerautomaat is nu gemakkelijk te bedienen. Dankzij de inschakeling van Intergo is, zonder vertraging in het invoeringsproces, een gebruiksvriendelijk parkeerautomaat beschikbaar. Naar verwachting zal dit de acceptatie door het publiek vergemakkelijken. De automaat wordt momenteel in een pilot in Amsterdam Centrum beproefd.

Achtergrondinformatie (verzorgd door de redactie van Infrasite)
Lees het persbericht Parkeerautomaten Amsterdam krijgen kentekeninvoer (23-05-2008) van gemeente Amsterdam in Infrasite Nieuws.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Intergo Ergonomie & Human Factors