Werkmaatschappijen BAM verwerven opdracht spoorverbinding Zaventem

Bunnik – Het consortium Dialink, bestaande uit CEI-De Meyer en Wayss & Freytag Ingenieurbau (beide werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep), alsmede uit CFE, Vinci Construction Grands Projets en Smet Tunnelling, heeft vrijdag 28 september 2007 opdracht verworven voor de aanleg van de spoorverbinding Diabolo te Zaventem, België. Opdrachtgevers zijn nv Northern Diabolo, de organisatie (SPV of special purpose vehicle) voor de spoorinfrastructuur, en de nv Via-Zaventem, als SPV voor de weginfrastructuur. De contractsom bedraagt meer dan € 300 miljoen (waarvan de helft voor BAM). Aan de basis van het project ligt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet.

Het project spoorverbinding Diabolo omvat de uitbreiding van het spoorwegstation van de luchthaven Brussels Airport te Zaventem en het boren van twee tunnelbuizen onder de luchthaven (elk met een lengte van 1.080 meter). De werkzaamheden bestaan tevens uit de bouw van tunnels (gebouwd in open bouwsleuf) en de aansluiting op de toekomstige spoorinfrastructuur in de middenberm van de snelweg E19. Deze spoorinfrastructuur wordt aangelegd onder een apart contract door de combinatie CEI-De Meyer – CFE. Ten slotte omvat het project aanpassing van het wegennet (verkeerswisselaar, viaduct, fietstunnel, fietsbrug en wegen) en de elektromechanische uitrustingen van de infrastructuur.

De werkzaamheden starten medio oktober 2007 en zullen vier jaar duren.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv

Werkmaatschappijen BAM verwerven opdracht spoorverbinding Zaventem | Infrasite

Werkmaatschappijen BAM verwerven opdracht spoorverbinding Zaventem

Bunnik – Het consortium Dialink, bestaande uit CEI-De Meyer en Wayss & Freytag Ingenieurbau (beide werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep), alsmede uit CFE, Vinci Construction Grands Projets en Smet Tunnelling, heeft vrijdag 28 september 2007 opdracht verworven voor de aanleg van de spoorverbinding Diabolo te Zaventem, België. Opdrachtgevers zijn nv Northern Diabolo, de organisatie (SPV of special purpose vehicle) voor de spoorinfrastructuur, en de nv Via-Zaventem, als SPV voor de weginfrastructuur. De contractsom bedraagt meer dan € 300 miljoen (waarvan de helft voor BAM). Aan de basis van het project ligt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet.

Het project spoorverbinding Diabolo omvat de uitbreiding van het spoorwegstation van de luchthaven Brussels Airport te Zaventem en het boren van twee tunnelbuizen onder de luchthaven (elk met een lengte van 1.080 meter). De werkzaamheden bestaan tevens uit de bouw van tunnels (gebouwd in open bouwsleuf) en de aansluiting op de toekomstige spoorinfrastructuur in de middenberm van de snelweg E19. Deze spoorinfrastructuur wordt aangelegd onder een apart contract door de combinatie CEI-De Meyer – CFE. Ten slotte omvat het project aanpassing van het wegennet (verkeerswisselaar, viaduct, fietstunnel, fietsbrug en wegen) en de elektromechanische uitrustingen van de infrastructuur.

De werkzaamheden starten medio oktober 2007 en zullen vier jaar duren.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv