EVO: Kabinet schuift aanpak files Oost-Nederland voor zich uit

Zoetermeer – Uit de vandaag door het kabinet gepresenteerde begroting blijkt dat van een extra aanpak van de files op snel dichtslibbende verbindingen in Oost-Nederland, zoals de A1 en de A50, geen sprake is. Het rijk kondigt wel weer nieuwe studies aan, maar daardoor wordt de oplossing van belangrijke knelpunten alsmaar vooruit geschoven.

Zo moet een landelijke capaciteitsanalyse inzicht verschaffen of maatregelen überhaupt wel nodig zijn. Bijzonder teleurstellend is dat de aanpak van de Waalbrug in de A50 tussen Valburg en Ewijk een jaar vertraging oploopt. Een nieuwe brug ligt er op zijn vroegst in 2012. Oorzaak is dat er onderzoek nodig is naar de verbinding van de brug met de nieuwe stadsbrug in Nijmegen. De vertraging op dit traject vindt EVO schrijnend omdat de economische schade er de afgelopen jaren enorm is toegenomen. Zo bedroeg de schade voor het goederenvervoer op dit traject in het eerste halfjaar van 2007 al 20 miljoen euro, een stijging van meer dan 40 procent ten opzichte van het eerste halfjaar 2006.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: EVO

EVO: Kabinet schuift aanpak files Oost-Nederland voor zich uit | Infrasite

EVO: Kabinet schuift aanpak files Oost-Nederland voor zich uit

Zoetermeer – Uit de vandaag door het kabinet gepresenteerde begroting blijkt dat van een extra aanpak van de files op snel dichtslibbende verbindingen in Oost-Nederland, zoals de A1 en de A50, geen sprake is. Het rijk kondigt wel weer nieuwe studies aan, maar daardoor wordt de oplossing van belangrijke knelpunten alsmaar vooruit geschoven.

Zo moet een landelijke capaciteitsanalyse inzicht verschaffen of maatregelen überhaupt wel nodig zijn. Bijzonder teleurstellend is dat de aanpak van de Waalbrug in de A50 tussen Valburg en Ewijk een jaar vertraging oploopt. Een nieuwe brug ligt er op zijn vroegst in 2012. Oorzaak is dat er onderzoek nodig is naar de verbinding van de brug met de nieuwe stadsbrug in Nijmegen. De vertraging op dit traject vindt EVO schrijnend omdat de economische schade er de afgelopen jaren enorm is toegenomen. Zo bedroeg de schade voor het goederenvervoer op dit traject in het eerste halfjaar van 2007 al 20 miljoen euro, een stijging van meer dan 40 procent ten opzichte van het eerste halfjaar 2006.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: EVO