BAM PPP en Ascon preferred bidder Ierse snelweg

Bunnik – Het consortium Celtic Roads Group (CRG, waarin BAM PPP en BAM’s Ierse werkmaatschappij Ascon samenwerken met Dragados en NTR) is door National Roads Authority verkozen tot ‘preferred bidder’ voor de totstandkoming van het pps-wegenbouwproject M7/M8 Portlaoise Motorway.

Het contract omvat ontwerp, bouw, financiering, tolheffing en onderhoud van circa 41 kilometer tweebaans snelweg, deeluitmakend van zowel de N7 wegverbinding tussen Dublin en Limerick als de N8 tussen Dublin en Cork. Beide wegen zijn belangrijke verkeersaders in het wegennet van Ierland. Het project omvat tevens de aanleg van lokale wegen, toe- en afritten, een verkeersplein en bruggen en viaducten.

De nieuwe weg wordt gefinancierd uit de opbrengsten van tolheffing. CRG is verantwoordelijk voor het installeren en exploiteren van het tol-inningssysteem. Het is het derde pps-project voor het consortium CRG; in 2005 is de westelijke randweg om Dundalk voltooid en in 2006 is gestart met de N25 Waterford By-pass.

National Roads Authority heeft het voornemen uitgesproken om de contractbesprekingen in de kortst mogelijke tijd af te ronden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv

BAM PPP en Ascon preferred bidder Ierse snelweg | Infrasite

BAM PPP en Ascon preferred bidder Ierse snelweg

Bunnik – Het consortium Celtic Roads Group (CRG, waarin BAM PPP en BAM’s Ierse werkmaatschappij Ascon samenwerken met Dragados en NTR) is door National Roads Authority verkozen tot ‘preferred bidder’ voor de totstandkoming van het pps-wegenbouwproject M7/M8 Portlaoise Motorway.

Het contract omvat ontwerp, bouw, financiering, tolheffing en onderhoud van circa 41 kilometer tweebaans snelweg, deeluitmakend van zowel de N7 wegverbinding tussen Dublin en Limerick als de N8 tussen Dublin en Cork. Beide wegen zijn belangrijke verkeersaders in het wegennet van Ierland. Het project omvat tevens de aanleg van lokale wegen, toe- en afritten, een verkeersplein en bruggen en viaducten.

De nieuwe weg wordt gefinancierd uit de opbrengsten van tolheffing. CRG is verantwoordelijk voor het installeren en exploiteren van het tol-inningssysteem. Het is het derde pps-project voor het consortium CRG; in 2005 is de westelijke randweg om Dundalk voltooid en in 2006 is gestart met de N25 Waterford By-pass.

National Roads Authority heeft het voornemen uitgesproken om de contractbesprekingen in de kortst mogelijke tijd af te ronden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv