Heijmans sluit definitieve overeenkomst met Heitkamp

s-Hertogenbosch – Heijmans NV heeft definitief overeenstemming over de acquisitie van de activiteiten van spoorwegbouwer Heitkamp Rail GmbH. Op korte termijn vindt de afronding van de overname plaats. De overnamesom van circa € 18 miljoen wordt in contanten voldaan. De acquisitie past in de strategie van Heijmans haar activiteiten uit te breiden om een compleet pakket aan bouwactiviteiten te kunnen aanbieden. Heitkamp Rail is ook actief op de Nederlandse markt voor spoorwegbouw.

Spoorwegbouw is een nieuwe markt voor Heijmans. Door het intensieve gebruik van het spoorwegnet, zal er veel worden geïnvesteerd in zowel de nieuwbouw als het onderhoud van het net. Deze acquisitie biedt Heijmans de kans hierop in te spelen.

De markt voor spoorwegbouw ondergaat een wezenlijke verandering, doordat opdrachten steeds vaker integraal worden uitbesteed. Aanleg en onderhoud van spoorwegen wordt gekoppeld aan spoorweggerelateerde betonbouw en vice versa. Deze nieuwe product-marktcombinatie past goed binnen de full service-strategie van Heijmans. Daarbij gaat het om betrokkenheid in het volledige traject van ontwerp tot en met onderhoud en eventueel zelfs beheer. Heijmans heeft ruime ervaring met de aanleg van grote infrastructurele werken, zoals de HSL en de Betuwelijn. In die projecten stond tot nu toe voornamelijk betonbouw centraal. De nieuwe activiteiten zullen de diversiteit van met name Heijmans Infrastructuur verder vergroten.

Heitkamp Rail (1908) is één van de vijf bedrijven ter wereld die in staat zijn om hoge snelheidslijnen te bouwen. Het heeft daarvoor een eigen systeem ontwikkeld. Het bedrijf beschikt over een uitgebreid en gespecialiseerd machinepark, zowel voor traditionele spoorwegbouw als voor de zelf ontwikkelde Feste Fahrbahn-Systeme en Masse-Feder-Systeme voor hoge snelheidslijnen. Recent was Heitkamp Rail o.a. betrokken bij de aanleg van het nieuwbouwtraject Köln – Main. Verder houdt het zich bezig met spoorweggerelateerde betonbouw. Bouw en onderhoud zonder het treinverkeer te verstoren, is één van de specialismen. Op het gebied van traditionele spoorwegbouw realiseerde Heitkamp Rail o.a. het traject Vliegveld Düsseldorf en de Eurotunnel onder het Aermelkanaal. In Nederland was Heitkamp Rail o.a. betrokken bij de vernieuwing van de spoorlijn tussen Leeuwarden en Stavoren alsmede bij de Utrechtboog en de spoorverdubbeling tussen Harmelen en Woerden.

Heitkamp Rail is een winstgevende onderneming. Met inbegrip van haar aandeel in samenwerkingsverbanden bedraagt de omzet over 2005 circa € 65 miljoen. Heitkamp Rail heeft circa 310 medewerkers in dienst. Heitkamp Rail heeft ruime ervaring in het buitenland. Behalve in Duitsland is het bedrijf onder meer actief in Nederland, Engeland, Oostenrijk, Frankrijk en Oost-Europa. In Nederland heeft Heitkamp Rail belangen in Nedrail v.o.f en Techrail b.v.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Heijmans NV

Heijmans sluit definitieve overeenkomst met Heitkamp | Infrasite

Heijmans sluit definitieve overeenkomst met Heitkamp

s-Hertogenbosch – Heijmans NV heeft definitief overeenstemming over de acquisitie van de activiteiten van spoorwegbouwer Heitkamp Rail GmbH. Op korte termijn vindt de afronding van de overname plaats. De overnamesom van circa € 18 miljoen wordt in contanten voldaan. De acquisitie past in de strategie van Heijmans haar activiteiten uit te breiden om een compleet pakket aan bouwactiviteiten te kunnen aanbieden. Heitkamp Rail is ook actief op de Nederlandse markt voor spoorwegbouw.

Spoorwegbouw is een nieuwe markt voor Heijmans. Door het intensieve gebruik van het spoorwegnet, zal er veel worden geïnvesteerd in zowel de nieuwbouw als het onderhoud van het net. Deze acquisitie biedt Heijmans de kans hierop in te spelen.

De markt voor spoorwegbouw ondergaat een wezenlijke verandering, doordat opdrachten steeds vaker integraal worden uitbesteed. Aanleg en onderhoud van spoorwegen wordt gekoppeld aan spoorweggerelateerde betonbouw en vice versa. Deze nieuwe product-marktcombinatie past goed binnen de full service-strategie van Heijmans. Daarbij gaat het om betrokkenheid in het volledige traject van ontwerp tot en met onderhoud en eventueel zelfs beheer. Heijmans heeft ruime ervaring met de aanleg van grote infrastructurele werken, zoals de HSL en de Betuwelijn. In die projecten stond tot nu toe voornamelijk betonbouw centraal. De nieuwe activiteiten zullen de diversiteit van met name Heijmans Infrastructuur verder vergroten.

Heitkamp Rail (1908) is één van de vijf bedrijven ter wereld die in staat zijn om hoge snelheidslijnen te bouwen. Het heeft daarvoor een eigen systeem ontwikkeld. Het bedrijf beschikt over een uitgebreid en gespecialiseerd machinepark, zowel voor traditionele spoorwegbouw als voor de zelf ontwikkelde Feste Fahrbahn-Systeme en Masse-Feder-Systeme voor hoge snelheidslijnen. Recent was Heitkamp Rail o.a. betrokken bij de aanleg van het nieuwbouwtraject Köln – Main. Verder houdt het zich bezig met spoorweggerelateerde betonbouw. Bouw en onderhoud zonder het treinverkeer te verstoren, is één van de specialismen. Op het gebied van traditionele spoorwegbouw realiseerde Heitkamp Rail o.a. het traject Vliegveld Düsseldorf en de Eurotunnel onder het Aermelkanaal. In Nederland was Heitkamp Rail o.a. betrokken bij de vernieuwing van de spoorlijn tussen Leeuwarden en Stavoren alsmede bij de Utrechtboog en de spoorverdubbeling tussen Harmelen en Woerden.

Heitkamp Rail is een winstgevende onderneming. Met inbegrip van haar aandeel in samenwerkingsverbanden bedraagt de omzet over 2005 circa € 65 miljoen. Heitkamp Rail heeft circa 310 medewerkers in dienst. Heitkamp Rail heeft ruime ervaring in het buitenland. Behalve in Duitsland is het bedrijf onder meer actief in Nederland, Engeland, Oostenrijk, Frankrijk en Oost-Europa. In Nederland heeft Heitkamp Rail belangen in Nedrail v.o.f en Techrail b.v.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Heijmans NV