NS gaat door met chipkaart

NS heeft het in juli 2003 ondertekende contract met East-West, de leverancier van de chipkaart en poortjes, aangescherpt. Met een concrete vertaalslag van de toegangspoortjes en de chipkaart naar de wensen van NS en de Nederlandse situatie, is bij NS de weg gebaand voor invoering van de landelijke OV-Chipkaart.

NS heeft toegezegd de financiering van de Centrale Backoffice van de landelijke
OV-Chipkaart voor haar rekening te willen nemen. Voorwaarde voor deze investering is dat voldoende openbaar vervoerbedrijven zich zodanig committeren aan dit centrale verwerkingssysteem, dat het zich na landelijke invoering kan bedruipen. Niet alle bedrijven hebben dit in voldoende mate gedaan. Trans Link Systems, het bedrijf dat is opgericht door de vijf grootste OV-bedrijven om de invoering van het electronische reis- en betaalsysteem te realiseren, overlegt met haar partners over de mogelijkheden voor gezamenlijke financiering. NS gaat in ieder geval door met de invoering van de chipkaart en toegangspoortjes.

“Belangrijkste drijfveren voor NS voor invoering van de chipkaart en de poortjes zijn het vergroten van het reisgemak en de veiligheid”, aldus Bert Meerstadt, directeur NS.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen

NS gaat door met chipkaart | Infrasite

NS gaat door met chipkaart

NS heeft het in juli 2003 ondertekende contract met East-West, de leverancier van de chipkaart en poortjes, aangescherpt. Met een concrete vertaalslag van de toegangspoortjes en de chipkaart naar de wensen van NS en de Nederlandse situatie, is bij NS de weg gebaand voor invoering van de landelijke OV-Chipkaart.

NS heeft toegezegd de financiering van de Centrale Backoffice van de landelijke
OV-Chipkaart voor haar rekening te willen nemen. Voorwaarde voor deze investering is dat voldoende openbaar vervoerbedrijven zich zodanig committeren aan dit centrale verwerkingssysteem, dat het zich na landelijke invoering kan bedruipen. Niet alle bedrijven hebben dit in voldoende mate gedaan. Trans Link Systems, het bedrijf dat is opgericht door de vijf grootste OV-bedrijven om de invoering van het electronische reis- en betaalsysteem te realiseren, overlegt met haar partners over de mogelijkheden voor gezamenlijke financiering. NS gaat in ieder geval door met de invoering van de chipkaart en toegangspoortjes.

“Belangrijkste drijfveren voor NS voor invoering van de chipkaart en de poortjes zijn het vergroten van het reisgemak en de veiligheid”, aldus Bert Meerstadt, directeur NS.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Nederlandse Spoorwegen