Deel vervangend vervoer RandstadRail niet in orde

Bij een controle van de Inspectie Verkeer en Waterstaat en de RDW op het vervangend vervoer voor de stilgelegde RandstadRail zijn maandag 20 augustus 2007 vier bussen van de weg gehaald. De bussen mogen pas weer passagiers vervoeren als de aangetroffen mankementen zijn verholpen.

De controle vond plaats naar aanleiding van klachten van passagiers die de inspectie over het vervangend vervoer had ontvangen. Van de veertien aangehouden bussen werden er na een voorselectie tien ter plaatse nader onderzocht door medewerkers van de RDW. Daarop werden vier bussen voor verdere inspectie overgebracht naar het RDW-keuringsstation in Waddinxveen. Van deze vier werd uiteindelijk het kenteken ingenomen.

De gebreken varieerden van te veel speling op de stuurassen tot een kapotte voorruit, loszittende bouten op de aandrijfas en niet goed functionerende remmen. Ook was bij één bus de nooduitgang niet te openen. Daarnaast kreeg de eigenaar van een van de bussen een bestuurlijke boete van € 2.200 voor een defecte tachograaf.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW)

Deel vervangend vervoer RandstadRail niet in orde | Infrasite

Deel vervangend vervoer RandstadRail niet in orde

Bij een controle van de Inspectie Verkeer en Waterstaat en de RDW op het vervangend vervoer voor de stilgelegde RandstadRail zijn maandag 20 augustus 2007 vier bussen van de weg gehaald. De bussen mogen pas weer passagiers vervoeren als de aangetroffen mankementen zijn verholpen.

De controle vond plaats naar aanleiding van klachten van passagiers die de inspectie over het vervangend vervoer had ontvangen. Van de veertien aangehouden bussen werden er na een voorselectie tien ter plaatse nader onderzocht door medewerkers van de RDW. Daarop werden vier bussen voor verdere inspectie overgebracht naar het RDW-keuringsstation in Waddinxveen. Van deze vier werd uiteindelijk het kenteken ingenomen.

De gebreken varieerden van te veel speling op de stuurassen tot een kapotte voorruit, loszittende bouten op de aandrijfas en niet goed functionerende remmen. Ook was bij één bus de nooduitgang niet te openen. Daarnaast kreeg de eigenaar van een van de bussen een bestuurlijke boete van € 2.200 voor een defecte tachograaf.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW)