Van Kinsbergenbrug. Foto: Griekspoor

Griekspoor rondt renovatie Van Kinsbergenbrug af

In zes weken heeft Griekspoor het grootschalig onderhoud aan de Van Kinsbergenbrug in Den Helder gedaan. Daardoor is er in principe de komende vijftien jaar geen onderhoud meer nodig aan het object.

“Het stalen brugval werd gedemonteerd en naar Amsterdam gevaren. Daar is er groot onderhoud aan gepleegd”, licht Griekspoor toe. Er zijn reparaties aan de staalconstructie uitgevoerd en diezelfde constructie is van een nieuwe verflaag voorzien. “Het houten brugdek is vervangen voor een nieuw vezelversterkt kunststofdek, waarmee de brug weer voldoet aan de nieuwe normen voor de belastbaarheid door het hedendaags wegverkeer. Op locatie zijn de aanbruggen voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Ook zijn de voegovergangen tussen de betonnen dekken, pijlers en landhoofden vervangen en waterdicht gemaakt.”

Tijdelijke drijvende brug

De brug is een belangrijke toegangsweg naar het marinecomplex en de bedrijven in de haven van Den Helder. Voor fietsers en voetgangers is gedurende de werkzaamheden een tijdelijke drijvende brug aangelegd. “Alles is gelukt binnen de tijd. Een prachtige klus en een enorme prestatie. We hebben er zes weken lang, zeven dagen in de week aan gewerkt”, zegt Roald van der Slikke namens Griekspoor.

Opdrachtgever Port of Den Helder is zeer te spreken over de uitvoering en het resultaat. “Mede door de strakke sturing op het schema en de duidelijke communicatie van Griekspoor zijn de werkzaamheden soepel verlopen en is de overlast tot een minimum beperkt gebleven”, aldus Maarten Boer.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van Infrasite. Daarnaast is hij hoofdredacteur Personenvervoer & Verkeer bij online vakbladuitgeverij ProMedia.

Griekspoor rondt renovatie Van Kinsbergenbrug af | Infrasite
Van Kinsbergenbrug. Foto: Griekspoor

Griekspoor rondt renovatie Van Kinsbergenbrug af

In zes weken heeft Griekspoor het grootschalig onderhoud aan de Van Kinsbergenbrug in Den Helder gedaan. Daardoor is er in principe de komende vijftien jaar geen onderhoud meer nodig aan het object.

“Het stalen brugval werd gedemonteerd en naar Amsterdam gevaren. Daar is er groot onderhoud aan gepleegd”, licht Griekspoor toe. Er zijn reparaties aan de staalconstructie uitgevoerd en diezelfde constructie is van een nieuwe verflaag voorzien. “Het houten brugdek is vervangen voor een nieuw vezelversterkt kunststofdek, waarmee de brug weer voldoet aan de nieuwe normen voor de belastbaarheid door het hedendaags wegverkeer. Op locatie zijn de aanbruggen voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Ook zijn de voegovergangen tussen de betonnen dekken, pijlers en landhoofden vervangen en waterdicht gemaakt.”

Tijdelijke drijvende brug

De brug is een belangrijke toegangsweg naar het marinecomplex en de bedrijven in de haven van Den Helder. Voor fietsers en voetgangers is gedurende de werkzaamheden een tijdelijke drijvende brug aangelegd. “Alles is gelukt binnen de tijd. Een prachtige klus en een enorme prestatie. We hebben er zes weken lang, zeven dagen in de week aan gewerkt”, zegt Roald van der Slikke namens Griekspoor.

Opdrachtgever Port of Den Helder is zeer te spreken over de uitvoering en het resultaat. “Mede door de strakke sturing op het schema en de duidelijke communicatie van Griekspoor zijn de werkzaamheden soepel verlopen en is de overlast tot een minimum beperkt gebleven”, aldus Maarten Boer.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van Infrasite. Daarnaast is hij hoofdredacteur Personenvervoer & Verkeer bij online vakbladuitgeverij ProMedia.