Aannemer Betuweroute wint No-Dig Award 2007

Op InfraTech 2007, een vakbeurs voor grond-, water- en wegenbouw, heeft de Betuweroute de InfraTech Innovatieprijs in de categorie ‘No-Dig’ gewonnen. De Innovatieprijzen worden uitgereikt voor baanbrekende ideeën voor de aanleg van infrastructuur. De jury kende de Award toe voor het werk dat aannemer Visser Smit Hanab aan de Calandbrug heeft verricht.

De technisch toezichthouder van de Calandbrug, Boelaars, heeft namens de Betuweroute de No-Dig Award in ontvangst genomen van burgermeester Opstelten. De jury noemde het ontwerp van Movares en de uitvoering daarvan door Visser Smit Hanab ‘creatief en vakkundig’. Ook het maatschappelijk nut sprak de jury aan: ‘knap om zo’n omvangrijk werk te realiseren met zo weinig mogelijk hinder voor de omgeving. Het is een gewaagde en succesvolle manier van No-Dig. Daar moet je echt een lefgozer voor zijn. Complimenten!’

Op de Calandbrug moest de hele bruginstallatie vervangen worden. Daarvoor kreeg Visser Smit Hanab de opdracht om twee boringen uit te voeren vanaf de wal naar de twee pijlers van de Calandbrug. Deze boringen waren een hele uitdaging. Vooral de boring die rechtstreeks van de wal naar de westelijke pijler van de hefbrug is geboord, was een waagstuk. De boring kwam uit op exact de geplande locatie: onder water, op circa 15 meter diepte. De No-Dig Award is toegekend omdat is gekozen voor de techniek van het boren, in plaats van te gaan graven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute

Aannemer Betuweroute wint No-Dig Award 2007 | Infrasite

Aannemer Betuweroute wint No-Dig Award 2007

Op InfraTech 2007, een vakbeurs voor grond-, water- en wegenbouw, heeft de Betuweroute de InfraTech Innovatieprijs in de categorie ‘No-Dig’ gewonnen. De Innovatieprijzen worden uitgereikt voor baanbrekende ideeën voor de aanleg van infrastructuur. De jury kende de Award toe voor het werk dat aannemer Visser Smit Hanab aan de Calandbrug heeft verricht.

De technisch toezichthouder van de Calandbrug, Boelaars, heeft namens de Betuweroute de No-Dig Award in ontvangst genomen van burgermeester Opstelten. De jury noemde het ontwerp van Movares en de uitvoering daarvan door Visser Smit Hanab ‘creatief en vakkundig’. Ook het maatschappelijk nut sprak de jury aan: ‘knap om zo’n omvangrijk werk te realiseren met zo weinig mogelijk hinder voor de omgeving. Het is een gewaagde en succesvolle manier van No-Dig. Daar moet je echt een lefgozer voor zijn. Complimenten!’

Op de Calandbrug moest de hele bruginstallatie vervangen worden. Daarvoor kreeg Visser Smit Hanab de opdracht om twee boringen uit te voeren vanaf de wal naar de twee pijlers van de Calandbrug. Deze boringen waren een hele uitdaging. Vooral de boring die rechtstreeks van de wal naar de westelijke pijler van de hefbrug is geboord, was een waagstuk. De boring kwam uit op exact de geplande locatie: onder water, op circa 15 meter diepte. De No-Dig Award is toegekend omdat is gekozen voor de techniek van het boren, in plaats van te gaan graven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute