BAM Civiel verwerft opdracht Weenatunnel Rotterdam

Gouda – BAM Civiel bv heeft van de Gemeente Rotterdam opdracht verworven voor de bouw van de Weenatunnel in Rotterdam ter vervanging van de huidige onderdoorgang. De nieuwe autotunnel is een onderdeel van het project Rotterdam Centraal. Dit project betreft de bouw van een nieuwe openbaarvervoerterminal en de herinrichting van het Stationsplein. Nieuwbouw en herinrichting zijn nodig door de verwachte toename van reizigers, onder meer door de komst van de HSL-Zuid en de RandstadRail. Door deze toename en die van kantoorpersoneel en winkelend publiek zullen ook de verkeersstromen van en naar Rotterdam Centraal toenemen. Met de nieuwe Weenatunnel wordt de capaciteit voor autoverkeer verdubbeld. De aanneemsom is ruim 25 miljoen euro.

De Weenatunnel is 350 meter lang en bestaat nu uit twee rijstroken. BAM Civiel is verantwoordelijk voor de sloop van het huidige kunstwerk en de bouw van twee nieuwe tunnelbuizen met elk twee rijstroken. Het ontwerp is van Ingenieursbureau Gemeentewerken Rotterdam.

De tunnel wordt in situ gebouwd. De uitvoering start in juni 2006. De nieuwe Weenatunnel wordt in oktober 2009 opgeleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BAM Civiel bv

BAM Civiel verwerft opdracht Weenatunnel Rotterdam | Infrasite

BAM Civiel verwerft opdracht Weenatunnel Rotterdam

Gouda – BAM Civiel bv heeft van de Gemeente Rotterdam opdracht verworven voor de bouw van de Weenatunnel in Rotterdam ter vervanging van de huidige onderdoorgang. De nieuwe autotunnel is een onderdeel van het project Rotterdam Centraal. Dit project betreft de bouw van een nieuwe openbaarvervoerterminal en de herinrichting van het Stationsplein. Nieuwbouw en herinrichting zijn nodig door de verwachte toename van reizigers, onder meer door de komst van de HSL-Zuid en de RandstadRail. Door deze toename en die van kantoorpersoneel en winkelend publiek zullen ook de verkeersstromen van en naar Rotterdam Centraal toenemen. Met de nieuwe Weenatunnel wordt de capaciteit voor autoverkeer verdubbeld. De aanneemsom is ruim 25 miljoen euro.

De Weenatunnel is 350 meter lang en bestaat nu uit twee rijstroken. BAM Civiel is verantwoordelijk voor de sloop van het huidige kunstwerk en de bouw van twee nieuwe tunnelbuizen met elk twee rijstroken. Het ontwerp is van Ingenieursbureau Gemeentewerken Rotterdam.

De tunnel wordt in situ gebouwd. De uitvoering start in juni 2006. De nieuwe Weenatunnel wordt in oktober 2009 opgeleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BAM Civiel bv