Fietscampagne rij2op5 gestart in de Stadsregio Arnhem Nijmegen

werkgevers stimuleren automobilist te fietsen naar het werk

Offensief Bereikbaarheid is gestart met de campagne rij2op5. Met deze campagne sporen bedrijven hun werknemers aan om vaker naar het werk te fietsen. 24 werkgevers zijn gestart met het actief promoten van fietsen onder hun medewerkers. In mei volgt een volgende groep werkgevers.

‘Fiets aantrekkelijk alternatief’
De kickoff vond plaats bij NMA ICT Solutions met een gezond ontbijt voor alle deelnemende organisaties. De rij2op5-campagne richt zich op medewerkers die nu met de auto naar het werk rijden. Zij worden met de campagne gestimuleerd om zo vaak mogelijk (minimaal twee werkdagen) met de fiets naar het werk te gaan en zelf de voordelen te ervaren. Tim Wille, mobiliteitsmakelaar van Offensief Bereikbaarheid, licht toe. ‘Uit mobiliteitsonderzoek bij Bedrijventerrein Bijsterhuizen blijkt dat 80 procent van de medewerkers met de auto komt. Dit terwijl 60 procent van de werknemers binnen een straal van vijftien kilometer van het werk woont. Voor deze categorie kan de fiets een aantrekkelijk alternatief zijn’. Offensief Bereikbaarheid faciliteert werkgevers met aantrekkelijke aanbiedingen voor onder andere e-bikes en extra services zoals een fit-test en een pech-onderweg-service. Tijdens de bijeenkomst ontvingen de fietsambassadeurs van de verschillende bedrijven een award en werden zij gevraagd het fietsen onder hun collega’s te promoten. In de middag gingen promotieteams bij alle deelnemende organisaties op bezoek en overhandigden de campagnemiddelen.

Over de campagne
Rij2op5 is een campagne ontwikkeld door de Fietsersbond. De belevingswereld van de automobilist staat in de campagne centraal. De campagne bestaat onder meer uit posters, slagboomkokers, placemats en een website en maandelijkse nieuwsbrief speciaal voor de deelnemers.

De volgende organisaties nemen deel aan de campagne: Alewijnse, Copaco, Benda Drukkers, Dasta BV, De Boer Machines, DHL, DKC, Electrabel, gemeente Beuningen, gemeente Lingewaard, gemeente Wijchen, Houterman BV, Huisman, Logistic Hands, Moteon, Nijol Olie, NMA ICT Solutions, NXP, Papyrus, Scholten Awater, Sprague Magnetic, UTS Verkroost, Van der Velden rioleringsbeheer Nijmegen BV en Weasler Engineering. De campagne gaat in mei van start in Arnhem en loopt op dit moment ook in de regio Utrecht en in de regio Haaglanden.

Over de Fietsersbond
De Fietsersbond is de grootste belangenvereniging voor 13,5 miljoen fietsers in Nederland met ruim 35.000 leden. De Fietsersbond geeft voorlichting over fietsen en fietsproducten, komt op voor de belangen van fietsers en zet zich actief in voor veilig, snel, plezierig en gezond fietsen.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Stadsregio Arnhem Nijmegen (KAN)

Fietscampagne rij2op5 gestart in de Stadsregio Arnhem Nijmegen | Infrasite

Fietscampagne rij2op5 gestart in de Stadsregio Arnhem Nijmegen

werkgevers stimuleren automobilist te fietsen naar het werk

Offensief Bereikbaarheid is gestart met de campagne rij2op5. Met deze campagne sporen bedrijven hun werknemers aan om vaker naar het werk te fietsen. 24 werkgevers zijn gestart met het actief promoten van fietsen onder hun medewerkers. In mei volgt een volgende groep werkgevers.

‘Fiets aantrekkelijk alternatief’
De kickoff vond plaats bij NMA ICT Solutions met een gezond ontbijt voor alle deelnemende organisaties. De rij2op5-campagne richt zich op medewerkers die nu met de auto naar het werk rijden. Zij worden met de campagne gestimuleerd om zo vaak mogelijk (minimaal twee werkdagen) met de fiets naar het werk te gaan en zelf de voordelen te ervaren. Tim Wille, mobiliteitsmakelaar van Offensief Bereikbaarheid, licht toe. ‘Uit mobiliteitsonderzoek bij Bedrijventerrein Bijsterhuizen blijkt dat 80 procent van de medewerkers met de auto komt. Dit terwijl 60 procent van de werknemers binnen een straal van vijftien kilometer van het werk woont. Voor deze categorie kan de fiets een aantrekkelijk alternatief zijn’. Offensief Bereikbaarheid faciliteert werkgevers met aantrekkelijke aanbiedingen voor onder andere e-bikes en extra services zoals een fit-test en een pech-onderweg-service. Tijdens de bijeenkomst ontvingen de fietsambassadeurs van de verschillende bedrijven een award en werden zij gevraagd het fietsen onder hun collega’s te promoten. In de middag gingen promotieteams bij alle deelnemende organisaties op bezoek en overhandigden de campagnemiddelen.

Over de campagne
Rij2op5 is een campagne ontwikkeld door de Fietsersbond. De belevingswereld van de automobilist staat in de campagne centraal. De campagne bestaat onder meer uit posters, slagboomkokers, placemats en een website en maandelijkse nieuwsbrief speciaal voor de deelnemers.

De volgende organisaties nemen deel aan de campagne: Alewijnse, Copaco, Benda Drukkers, Dasta BV, De Boer Machines, DHL, DKC, Electrabel, gemeente Beuningen, gemeente Lingewaard, gemeente Wijchen, Houterman BV, Huisman, Logistic Hands, Moteon, Nijol Olie, NMA ICT Solutions, NXP, Papyrus, Scholten Awater, Sprague Magnetic, UTS Verkroost, Van der Velden rioleringsbeheer Nijmegen BV en Weasler Engineering. De campagne gaat in mei van start in Arnhem en loopt op dit moment ook in de regio Utrecht en in de regio Haaglanden.

Over de Fietsersbond
De Fietsersbond is de grootste belangenvereniging voor 13,5 miljoen fietsers in Nederland met ruim 35.000 leden. De Fietsersbond geeft voorlichting over fietsen en fietsproducten, komt op voor de belangen van fietsers en zet zich actief in voor veilig, snel, plezierig en gezond fietsen.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Stadsregio Arnhem Nijmegen (KAN)