Zuid-Holland zoekt beste idee openbaar vervoer

prijs voor Gouden OV-idee

De provincie Zuid-Holland wil meer mensen stimuleren om vaker gebruik te maken van openbaar vervoer. Om dat te bevorderen nodigt de provincie iedereen uit om met ideeën te komen over hoe je meer mensen met het OV kunt laten reizen. Om een zo breed mogelijk publiek te trekken is gekozen voor Radio Decibel.

De provincie Zuid-Holland is op zoek naar het beste idee om het OV aantrekkelijker te maken. Met de vraag: “Wat kunnen wij doen om jou vaker in het OV te krijgen?” nodigt de provincie iedereen uit om met ideeën te komen. Om een zo breed mogelijk publiek te trekken, is gekozen voor het medium radio, specifiek Radio Decibel. Deze campagne past in de aanpak van de provincie Zuid-Holland om mensen vaker met het openbaar vervoer te laten reizen.

Campagne
De campagne loopt van 1 maart tot 26 maart 2010, wanneer de prijs voor het Gouden OV-idee wordt uitgereikt. De hoofdprijs is een reischeque van 2.000 euro. Het winnende idee wordt ook echt uitgevoerd. Met radiospots, advertenties, flyers, huis-aan-huisbladen, bewegende billboards, online banners en busreclame worden mensen opgeroepen om via de website www.goudenbus.nl hun idee in te zenden of de flyers op te sturen.

Promotieteams en OV-uitdaging
Vanaf 4 maart zijn er twee promotieteams actief. Deze promotieteams gaan met een “brievenbusman” met de rolschaats op pad door de provincie om flyers uit te delen. De promotieteams wijzen mensen op straat op de actie en vragen of ze willen meedoen. Dat kan door het antwoordformulier van de flyer in te vullen en op te sturen per post of digitaal het formulier in te vullen via de website. Op 23 maart vindt de OV-uitdaging plaats: wie is sneller de automobilist of de OV-reiziger? Er gaat ook een bewegend billboard rijden. Het billboard stopt langs drukke wegen en vertoont dan een uitvergrootte versie van de Gouden Bus. Tenslotte kunnen mensen tussen 15 en 26 maart dagelijks op Radio Decibel een prijs winnen voor het beste OV-idee van die dag. Ook de stelling van de dag wordt op de radiozender besproken.

Gouden Bus
Het Gouden OV-idee is een uitwerking van het winnende idee van de familie Slingerland van december 2008. Eenzelfde prijsvraag is toen uitgeschreven tijdens de pilot met de Waterstofbus. Het idee was een Gouden Bus die willekeurige routes door de provincie rijdt en waarmee je gratis kunt reizen. Dit idee bleek praktisch niet haalbaar en is omgevormd tot deze campagne. Het grote verschil met de vorige prijsvraag is dat er veel meer mensen kunnen meedoen. In 2008 was het aantal deelnemers beperkt tot de regio Leiden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Provincie Zuid-Holland

Zuid-Holland zoekt beste idee openbaar vervoer | Infrasite

Zuid-Holland zoekt beste idee openbaar vervoer

prijs voor Gouden OV-idee

De provincie Zuid-Holland wil meer mensen stimuleren om vaker gebruik te maken van openbaar vervoer. Om dat te bevorderen nodigt de provincie iedereen uit om met ideeën te komen over hoe je meer mensen met het OV kunt laten reizen. Om een zo breed mogelijk publiek te trekken is gekozen voor Radio Decibel.

De provincie Zuid-Holland is op zoek naar het beste idee om het OV aantrekkelijker te maken. Met de vraag: “Wat kunnen wij doen om jou vaker in het OV te krijgen?” nodigt de provincie iedereen uit om met ideeën te komen. Om een zo breed mogelijk publiek te trekken, is gekozen voor het medium radio, specifiek Radio Decibel. Deze campagne past in de aanpak van de provincie Zuid-Holland om mensen vaker met het openbaar vervoer te laten reizen.

Campagne
De campagne loopt van 1 maart tot 26 maart 2010, wanneer de prijs voor het Gouden OV-idee wordt uitgereikt. De hoofdprijs is een reischeque van 2.000 euro. Het winnende idee wordt ook echt uitgevoerd. Met radiospots, advertenties, flyers, huis-aan-huisbladen, bewegende billboards, online banners en busreclame worden mensen opgeroepen om via de website www.goudenbus.nl hun idee in te zenden of de flyers op te sturen.

Promotieteams en OV-uitdaging
Vanaf 4 maart zijn er twee promotieteams actief. Deze promotieteams gaan met een “brievenbusman” met de rolschaats op pad door de provincie om flyers uit te delen. De promotieteams wijzen mensen op straat op de actie en vragen of ze willen meedoen. Dat kan door het antwoordformulier van de flyer in te vullen en op te sturen per post of digitaal het formulier in te vullen via de website. Op 23 maart vindt de OV-uitdaging plaats: wie is sneller de automobilist of de OV-reiziger? Er gaat ook een bewegend billboard rijden. Het billboard stopt langs drukke wegen en vertoont dan een uitvergrootte versie van de Gouden Bus. Tenslotte kunnen mensen tussen 15 en 26 maart dagelijks op Radio Decibel een prijs winnen voor het beste OV-idee van die dag. Ook de stelling van de dag wordt op de radiozender besproken.

Gouden Bus
Het Gouden OV-idee is een uitwerking van het winnende idee van de familie Slingerland van december 2008. Eenzelfde prijsvraag is toen uitgeschreven tijdens de pilot met de Waterstofbus. Het idee was een Gouden Bus die willekeurige routes door de provincie rijdt en waarmee je gratis kunt reizen. Dit idee bleek praktisch niet haalbaar en is omgevormd tot deze campagne. Het grote verschil met de vorige prijsvraag is dat er veel meer mensen kunnen meedoen. In 2008 was het aantal deelnemers beperkt tot de regio Leiden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Provincie Zuid-Holland