RWS gunt A12 Zoetermeer – Gouda aan Ballast Nedam

Contract van 100 miljoen naar Ballast Nedam

Nieuwegein – Ballast Nedam start, in opdracht van Rijkswaterstaat, na de bouwvakperiode met de reconstructie van rijksweg A12 tussen Zoetermeer en Gouda. Het project bestaat onder meer uit de reconstructie van de rijbanen over een traject van 12 km, de aanleg van spitsstroken in de middenberm, het vernieuwen en reconstrueren van de bestaande aansluiting met de N209 bij Bleiswijk. Ook wordt een nieuwe aansluiting met de N219 bij Zevenhuizen aangelegd. Deze vervangt de huidige aansluitingen Zevenhuizen en Waddinxveen. Verder wordt er over het hele traject een zogeheten dynamisch verkeerssysteem aangelegd. Dit systeem is noodzakelijk voor het gebruik van de spitsstroken en bestaat onder andere uit verkeerssignalering en camerabeveiliging.

Ballast Nedam heeft alle specialismen in huis om dit soort projecten integraal uit te kunnen voeren. Alleen de aanleg van het verkeerssysteem wordt uitgevoerd door technisch dienstverlener Imtech. De bouwtijd beslaat ruim twee jaar, het project moet in het najaar van 2010 gereed zijn.

Dit is een gezamenlijk persbericht van Rijkswaterstaat en Ballast Nedam

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Ballast Nedam NV

RWS gunt A12 Zoetermeer – Gouda aan Ballast Nedam | Infrasite

RWS gunt A12 Zoetermeer – Gouda aan Ballast Nedam

Contract van 100 miljoen naar Ballast Nedam

Nieuwegein – Ballast Nedam start, in opdracht van Rijkswaterstaat, na de bouwvakperiode met de reconstructie van rijksweg A12 tussen Zoetermeer en Gouda. Het project bestaat onder meer uit de reconstructie van de rijbanen over een traject van 12 km, de aanleg van spitsstroken in de middenberm, het vernieuwen en reconstrueren van de bestaande aansluiting met de N209 bij Bleiswijk. Ook wordt een nieuwe aansluiting met de N219 bij Zevenhuizen aangelegd. Deze vervangt de huidige aansluitingen Zevenhuizen en Waddinxveen. Verder wordt er over het hele traject een zogeheten dynamisch verkeerssysteem aangelegd. Dit systeem is noodzakelijk voor het gebruik van de spitsstroken en bestaat onder andere uit verkeerssignalering en camerabeveiliging.

Ballast Nedam heeft alle specialismen in huis om dit soort projecten integraal uit te kunnen voeren. Alleen de aanleg van het verkeerssysteem wordt uitgevoerd door technisch dienstverlener Imtech. De bouwtijd beslaat ruim twee jaar, het project moet in het najaar van 2010 gereed zijn.

Dit is een gezamenlijk persbericht van Rijkswaterstaat en Ballast Nedam

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Ballast Nedam NV