VNO-NCW wil oprichting transportautoriteit

VNO-NCW: Transportautoriteit moet infrastructurele problemen Randstad aanpakken

Den Haag – De infrastructurele problemen in de Randstad vragen om de oprichting van een transportautoriteit. Dit zegt Bert Mooren, directeur van ondernemersorganisatie VNO-NCW West, in het Financieele Dagblad van maandag 11 september 2006.

De A4 Midden-Delfland, de N9 (de weg Alkmaar-Den Helder) en de tweede Coentunnel, het zijn maar enkele voorbeelden van infrastructuurprojecten die maar niet van de grond willen komen door ‘het bestuurlijk drama’ in de Randstad.

Mooren noemt als recept voor verandering "een kort en bondig inspraakhuis, een reorganisatie van de departementen, minder beleid en meer uitvoering in de provinciale werkwijze en de oprichting van een transportautoriteit".

"De transportautoriteit – een onafhankelijke uitvoeringsorganisatie – zou ‘op afstand’ moeten werken aan grotere infrastructurele projecten voor autoverkeer en openbaar vervoer. Projecten die voor de Randstad van ‘vitaal’ belang zijn", aldus Mooren.

11-9-2006: Zo kun je de Randstad niet meer besturen, VNO-NCW West-directeur stelt dat infrastructuurprojecten zich veel te lang voortslepen (meer informatie van VNO-NCW)

Dossier: Infrastructuur

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Vereniging VNO-NCW

VNO-NCW wil oprichting transportautoriteit | Infrasite

VNO-NCW wil oprichting transportautoriteit

VNO-NCW: Transportautoriteit moet infrastructurele problemen Randstad aanpakken

Den Haag – De infrastructurele problemen in de Randstad vragen om de oprichting van een transportautoriteit. Dit zegt Bert Mooren, directeur van ondernemersorganisatie VNO-NCW West, in het Financieele Dagblad van maandag 11 september 2006.

De A4 Midden-Delfland, de N9 (de weg Alkmaar-Den Helder) en de tweede Coentunnel, het zijn maar enkele voorbeelden van infrastructuurprojecten die maar niet van de grond willen komen door ‘het bestuurlijk drama’ in de Randstad.

Mooren noemt als recept voor verandering "een kort en bondig inspraakhuis, een reorganisatie van de departementen, minder beleid en meer uitvoering in de provinciale werkwijze en de oprichting van een transportautoriteit".

"De transportautoriteit – een onafhankelijke uitvoeringsorganisatie – zou ‘op afstand’ moeten werken aan grotere infrastructurele projecten voor autoverkeer en openbaar vervoer. Projecten die voor de Randstad van ‘vitaal’ belang zijn", aldus Mooren.

11-9-2006: Zo kun je de Randstad niet meer besturen, VNO-NCW West-directeur stelt dat infrastructuurprojecten zich veel te lang voortslepen (meer informatie van VNO-NCW)

Dossier: Infrastructuur

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Vereniging VNO-NCW