Arcadis en Strukton beveiligen spoor Rijswijk – Rotterdam

Foto: Ivo Ketelaar

Bouwbedrijf Strukton en advies- en ingenieursorganisatie Arcadis realiseren de treinbeveiliging op het spoor tussen Rijswijk en Rotterdam in opdracht van spoorwegbeheerder ProRail. Op dit spoorvak wordt spoorverdubbeling toegepast in het kader van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer. Tevens komt er een nieuw treinbeveiligingssyteem in Delft waarbij ook twee extra tunnelbuizen in dienst worden genomen. Dat maakte Arcadis woensdag bekend zonder financiële details te vermelden.

Vanaf 2025 moeten er elk uur acht intercity’s en zes sprinters tussen Den Haag en Rotterdam rijden. Om die reden verdubbelt het spoor tussen nu en 2024. Om al die treinen veilig te laten rijden werkt Arcadis mee aan het ontwerp van de treinbeveiligingssystemen. Naast het spoor tussen Rijswijk en Rotterdam (specifiek Kandelaarweg) betreft de engineering ook het emplacement in Delft. In Delft wordt een nieuw treinbeveiligingssysteem (interlocking) gerealiseerd waarbij naast de twee reeds bestaande sporen/tunnelbuizen nog twee sporen/tunnelbuizen in dienst genomen worden.

Een complexe operatie waarbij de ‘keuken’ zoveel mogelijk open blijft.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ARCADIS Nederland BV

Arcadis en Strukton beveiligen spoor Rijswijk – Rotterdam | Infrasite

Arcadis en Strukton beveiligen spoor Rijswijk – Rotterdam

Foto: Ivo Ketelaar

Bouwbedrijf Strukton en advies- en ingenieursorganisatie Arcadis realiseren de treinbeveiliging op het spoor tussen Rijswijk en Rotterdam in opdracht van spoorwegbeheerder ProRail. Op dit spoorvak wordt spoorverdubbeling toegepast in het kader van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer. Tevens komt er een nieuw treinbeveiligingssyteem in Delft waarbij ook twee extra tunnelbuizen in dienst worden genomen. Dat maakte Arcadis woensdag bekend zonder financiële details te vermelden.

Vanaf 2025 moeten er elk uur acht intercity’s en zes sprinters tussen Den Haag en Rotterdam rijden. Om die reden verdubbelt het spoor tussen nu en 2024. Om al die treinen veilig te laten rijden werkt Arcadis mee aan het ontwerp van de treinbeveiligingssystemen. Naast het spoor tussen Rijswijk en Rotterdam (specifiek Kandelaarweg) betreft de engineering ook het emplacement in Delft. In Delft wordt een nieuw treinbeveiligingssysteem (interlocking) gerealiseerd waarbij naast de twee reeds bestaande sporen/tunnelbuizen nog twee sporen/tunnelbuizen in dienst genomen worden.

Een complexe operatie waarbij de ‘keuken’ zoveel mogelijk open blijft.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ARCADIS Nederland BV