Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 26-07-2019



A9 Badhoevedorp-Holendrecht voorlopig gegund aan VEENIX




Rijkswaterstaat is voornemens het project A9 Badhoevedorp - Holendrecht, onderdeel van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA), te gunnen aan het consortium VEENIX, nu bestaande uit Macquarie Capital, Siemens, Count&Cooper en FCC. VEENIX wordt verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en voorfinancieren (DBFM) van het project.

Daarnaast wordt het consortium verantwoordelijk voor het onderhoud gedurende 14 jaar. De realisatie start in 2020 en duurt tot en met 2026.

Combinatie prijs en kwaliteit
Bij deze aanbesteding selecteerde Rijkswaterstaat op basis van een combinatie van prijs en kwaliteit, zogenaamde Beste Prijs-Kwaliteit Verhouding (BPKV).

Proces gunning
Rijkswaterstaat ontving twee aanbiedingen. Vanwege de rechtsbeschermingstermijn krijgt het consortium dat de opdracht niet gegund heeft gekregen tot en met 8 september 2019 de gelegenheid om bezwaar te maken. Op 9 september 2019 vindt de definitieve gunning plaats.

A9 Badhoevedorp-Holendrecht
Rijkswaterstaat verbreedt de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht naar vier rijstroken per rijrichting en legt een wisselbaan aan. Door de extra rijstroken verbetert de doorstroming en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad. Ook wordt de leefbaarheid in de omgeving vergroot. Bij Amstelveen legt Rijkswaterstaat de A9 over een lengte van 1,3 kilometer verdiept aan, met drie overkappingen: één ter hoogte van het Oude Dorp, één ter hoogte van het Stadshart en één ter hoogte van het Bovenlandpad. Op andere plaatsen langs de weg komt in totaal veertien kilometer aan geluidsschermen. Het project A9 Badhoevedorp - Holendrecht is het vijfde en tevens laatste traject van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere.


Deel dit artikel:                   





ProRail meet drukte op grote stations met sensoren
Nieuwsbericht
VolkerWessels zoekt collega's voor in de pitstraat tijdens Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020
Weblogposting
EIB: Orderportefeuilles bouw onveranderd
Nieuwsbericht
Kabinet stemt in met landelijk verbod varend ontgassen
Nieuwsbericht
New format Intertraffic Awards 2020: new deadline entries 27 February 2020
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen bij Zweedse verkeersveiligheidtop
Nieuwsbericht
Slalommen doe je op de piste, niet op de overweg
Nieuwsbericht
Kick-off walstroomproject Landtong Rozenburg voor grootste kraanschepen ter wereld
Nieuwsbericht
Bouw tijdelijke dam voor inspectie én herstel schade stuw Linne; start 24 februari 2020
Nieuwsbericht
Spoorbeheerder ProRail vanaf 2021 zelfstandig bestuursorgaan
Nieuwsbericht
'Buslijnen niet te snel weghalen uit wijken en dorpskernen'
Nieuwsbericht
Amsterdam bereidt zich voor op vaker voorkomend extremer weer
Nieuwsbericht
Soepele samenwerking en beperkte risico's door IPM
Weblogposting
Woningcorporaties: meer flexibele woningen als oplossing voor spoedzoekers
Nieuwsbericht
Ideeën en voorstellen indienen gebied rondom Pannerdensch Kanaal
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen en Bonaire tekenen havenconvenant
Nieuwsbericht
Christine Wijshake en Marre Walter, directeuren Beheerautoriteit Waddenzee
Nieuwsbericht
Test automatisch bestuurde trein - nu mét reizigers
Nieuwsbericht
Schoner water en vrije doorgang voor trekvissen in de Rijn
Nieuwsbericht
Vergunning ACM voor joint venture asfaltcentrales Heijmans en BAM
Nieuwsbericht
Overslag haven Rotterdam bedroeg 469,4 miljoen ton in 2019
Nieuwsbericht
Tetrahedron ontvangt UNIIQ-investering voor innovatieve kraan voor nieuwe generatie windmolens
Nieuwsbericht
Amsterdam: genoeg zon- en windstroom voor 80% van de huishoudens in 2030
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]