Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 05-07-2019



Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald

Bron: ProRail



Het aantal grote(re) storingen is in 2019 in vergelijking met de eerste 6 maanden van vorig jaar met 25 procent afgenomen. De tijd die we nodig hebben om een verstoring op te lossen is ook met een kwartier gedaald. Bovendien reden de treinen nog vaker op tijd. In het eerste helft van dit jaar kwam 92,4 procent van de treinen op tijd op het station aan. Vorig jaar was dat 91,4%.

Kleine vertraging
Een trein is op tijd als hij binnen 3 minuten of minder van de tijd zoals aangegeven in de reisplanner aankomt. Vijf procent van de treinen loopt onderweg vertraging op. Als een trein vertraging heeft is het in 9 van de 10 gevallen een vertraging van maximaal 5 minuten.

Grote(re) verstoringen
Het afgelopen jaar stonden de treinen minder vaak en minder lang stil als gevolg van een verstoring. ProRail registreerde in 2019 een kwart minder grote(re) verstoringen. ProRail heeft een aantal maatregelen genomen om het aantal verstoringen terug te dringen. Op de drukste trajecten heeft ProRail speciale tracé-teams aangesteld. Die teams voorkomen verstoringen, met behulp van nieuwe technieken en innovaties. En zorgen ervoor dat problemen eerder worden opgelost. Ook heeft ProRail met aannemers afspraken gemaakt incidenten sneller op te lossen.

Zelf wissels klemmen
En sinds dit jaar worden ook de incidentbestrijders opgeleid om wissels te klemmen en te krukken. Van alle technische verstoringen is een wisselstoring een van de meest impactvolle. Door onze mensen op te leiden winnen we kostbare tijd en kan het treinverkeer sneller opgestart worden.

Alle prestaties online
ProRail vindt het belangrijk dat iedereen zelf kan beoordelen of de spoorbeheerder goed werk verricht. Daarom bestaat er sinds een paar jaar een online dashboard waar gegevens over gemaakte reizen zijn terug te vinden. Je kunt dit bekijken op het dashboard.


Deel dit artikel:                   





EIB: Structureel groeiperspectief voor de bouw blijft sterk
Nieuwsbericht
Klant-en-klare schakelinstallatie in Vijfhuizen
Nieuwsbericht
PerceelTool helpt eigenaren bij tegengaan wateroverlast en beperken droogte
Nieuwsbericht
Risico's in kaart, kennis op orde en toch een ongeval
Weblogposting
N200: Eerste liggers nieuwe Boezembrug gelegd
Nieuwsbericht
Bijna 25.000 aanvragen aardgasloze nieuwbouwwoningen in 2019
Nieuwsbericht
Van Nieuwenhuizen: Nederland opnieuw inrichten tegen weersextremen
Nieuwsbericht
Meer treinen laten rijden door sneller invoegen van goederentreinen
Nieuwsbericht
Pier Eringa nieuwe voorzitter NGinfra
Nieuwsbericht
ABB and Qbuzz power progress in Dutch e-mobility adoption
Nieuwsbericht
Oplossingsrichtingen bereikbaarheid Ameland opgesteld
Nieuwsbericht
Officiële aftrap Brabants Verkeersveiligheidsplan 2020-2024
Nieuwsbericht
Nieuwe informatieavonden Drentse zonneroute A37; januari 2020
Nieuwsbericht
Schonere lucht voor 50% gezondheidswinst
Nieuwsbericht
Langzamere goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
Alliander: In 2020 882 miljoen euro investering in energienetten
Nieuwsbericht
Proef met weergave gemiddelde brandstofkosten van start
Nieuwsbericht
ABB selected by IONITY for second phase of European charging network expansion
Nieuwsbericht
Gezamenlijke nieuwe Havenverordening voor Amsterdam en Rotterdam
Nieuwsbericht
Virtueel opleiden en trainen van wegverkeersleiders en operators
Weblogposting
Nieuwe regelgeving ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vanaf 2020
Nieuwsbericht
Grote schade bij ontspoord treinstel Den Haag Centraal UPDATE
Nieuwsbericht
NS: Vier miljoen reizigers in 2019 per trein de grens over
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]