Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald

Foto: Ivo Ketelaar

Het aantal grote(re) storingen is in 2019 in vergelijking met de eerste 6 maanden van vorig jaar met 25 procent afgenomen. De tijd die we nodig hebben om een verstoring op te lossen is ook met een kwartier gedaald. Bovendien reden de treinen nog vaker op tijd. In het eerste helft van dit jaar kwam 92,4 procent van de treinen op tijd op het station aan. Vorig jaar was dat 91,4%.

Kleine vertraging

Een trein is op tijd als hij binnen 3 minuten of minder van de tijd zoals aangegeven in de reisplanner aankomt. Vijf procent van de treinen loopt onderweg vertraging op. Als een trein vertraging heeft is het in 9 van de 10 gevallen een vertraging van maximaal 5 minuten.

Grote(re) verstoringen

Het afgelopen jaar stonden de treinen minder vaak en minder lang stil als gevolg van een verstoring. ProRail registreerde in 2019 een kwart minder grote(re) verstoringen. ProRail heeft een aantal maatregelen genomen om het aantal verstoringen terug te dringen. Op de drukste trajecten heeft ProRail speciale tracé-teams aangesteld. Die teams voorkomen verstoringen, met behulp van nieuwe technieken en innovaties. En zorgen ervoor dat problemen eerder worden opgelost. Ook heeft ProRail met aannemers afspraken gemaakt incidenten sneller op te lossen.

Zelf wissels klemmen

En sinds dit jaar worden ook de incidentbestrijders opgeleid om wissels te klemmen en te krukken. Van alle technische verstoringen is een wisselstoring een van de meest impactvolle. Door onze mensen op te leiden winnen we kostbare tijd en kan het treinverkeer sneller opgestart worden.

Alle prestaties online

ProRail vindt het belangrijk dat iedereen zelf kan beoordelen of de spoorbeheerder goed werk verricht. Daarom bestaat er sinds een paar jaar een online dashboard waar gegevens over gemaakte reizen zijn terug te vinden. Je kunt dit bekijken op het dashboard.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald | Infrasite

Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald

Foto: Ivo Ketelaar

Het aantal grote(re) storingen is in 2019 in vergelijking met de eerste 6 maanden van vorig jaar met 25 procent afgenomen. De tijd die we nodig hebben om een verstoring op te lossen is ook met een kwartier gedaald. Bovendien reden de treinen nog vaker op tijd. In het eerste helft van dit jaar kwam 92,4 procent van de treinen op tijd op het station aan. Vorig jaar was dat 91,4%.

Kleine vertraging

Een trein is op tijd als hij binnen 3 minuten of minder van de tijd zoals aangegeven in de reisplanner aankomt. Vijf procent van de treinen loopt onderweg vertraging op. Als een trein vertraging heeft is het in 9 van de 10 gevallen een vertraging van maximaal 5 minuten.

Grote(re) verstoringen

Het afgelopen jaar stonden de treinen minder vaak en minder lang stil als gevolg van een verstoring. ProRail registreerde in 2019 een kwart minder grote(re) verstoringen. ProRail heeft een aantal maatregelen genomen om het aantal verstoringen terug te dringen. Op de drukste trajecten heeft ProRail speciale tracé-teams aangesteld. Die teams voorkomen verstoringen, met behulp van nieuwe technieken en innovaties. En zorgen ervoor dat problemen eerder worden opgelost. Ook heeft ProRail met aannemers afspraken gemaakt incidenten sneller op te lossen.

Zelf wissels klemmen

En sinds dit jaar worden ook de incidentbestrijders opgeleid om wissels te klemmen en te krukken. Van alle technische verstoringen is een wisselstoring een van de meest impactvolle. Door onze mensen op te leiden winnen we kostbare tijd en kan het treinverkeer sneller opgestart worden.

Alle prestaties online

ProRail vindt het belangrijk dat iedereen zelf kan beoordelen of de spoorbeheerder goed werk verricht. Daarom bestaat er sinds een paar jaar een online dashboard waar gegevens over gemaakte reizen zijn terug te vinden. Je kunt dit bekijken op het dashboard.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail