Nieuwsbericht | Datum: 12-11-2018



Bravodirect: nieuwe naam en uiterlijk voor HOV in Brabant




Het Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) in Brabant met snelle en frequente buslijnen heet voortaan Bravodirect. Binnenkort zijn alle HOV-bussen in heel Brabant herkenbaar met eenzelfde naam en hetzelfde uiterlijk. Ook de bushaltes worden de komende weken voorzien van een nieuw en herkenbaar uiterlijk.

Tot nu toe reden in West- en Oost-Brabant HOV-bussen onder de naam Volans. In Zuidoost-Brabant onder de naam Bravo, net als de stad en streekbussen. Om mogelijke verwarring bij reizigers te voorkomen, rijden alle HOV-bussen voortaan onder dezelfde naam. Gedeputeerde Christophe van der Maat lanceerde het nieuwe uiterlijk van de Bravodirect-bussen en de bushaltes vandaag officieel samen met wethouder Boaz Adank van gemeente Breda bij de vernieuwde halte aan de Hogeschoollaan in Breda. De komende weken worden alle HOV-bussen en haltes voorzien van de nieuwe naam. Eind dit jaar is Bravodirect in heel Brabant zichtbaar.

Hoogwaardig openbaar vervoer
Het hoogwaardig openbaar vervoer-netwerk bestaat in Brabant uit 30 snelle, directe buslijnen met goede aansluitingen op andere bussen en de trein. De HOV-bussen hebben meer comfort dan de reguliere lijnen en ook de frequentie, met name in de spits, van HOV-lijnen is hoger. Samen met de trein vormt Bravodirect daarmee de ruggengraat van het openbaar vervoernetwerk in Brabant.

Bravo als breder OV-merk
In 2016 is de provincie Noord-Brabant, samen met vervoerders Arriva en Hermes gestart met Bravo, als overkoepelende naam voor het openbaar vervoer in Brabant. Het HOV is daarin de basis.

Bravodirect is nu ook qua uiterlijk en naam een herkenbaar onderdeel geworden van het bredere OVaanbod net als nieuwe initiatieven als Bravoflex en Bravofiets. De Brabantliners (400-lijnen) in WestBrabant vallen ook onder Hoogwaardig Openbaar Vervoer maar blijven als merknaam bestaan.


Deel dit artikel:                   





'OV-bedrijven moeten inzetten op betere communicatie'
Nieuwsbericht
2020: een planning op seconden
Nieuwsbericht
Openstelling Kapperallee en afsluiting Eefdesebrug later dan gepland
Nieuwsbericht
Grootste fietsenstalling ter wereld in Utrecht geopend
Nieuwsbericht
Modernisering stations tussen Alphen aan de Rijn en Gouda
Nieuwsbericht
Verwachting ElaadNL: driekwart van de bussen elektrisch in 2025
Nieuwsbericht
Renovatie Wantijbrug (N3) uitgesteld
Nieuwsbericht
Spoor inspecteren met beeldherkenning is kansrijk
Nieuwsbericht
A9 Badhoevedorp-Holendrecht voorlopig gegund aan VEENIX
Nieuwsbericht
Provincie en Overijsselse gemeenten willen geen vrachtwagenheffing op de N50 en A35
Nieuwsbericht
Opgelet! Ruim 3 weken aan het werk rond station Naarden-Bussum
Nieuwsbericht
Milieuwinst bereiken door de toepassing DuboCalc
Weblogposting
TenneT op schema met energietransitie
Nieuwsbericht
Oost- en Zuid-Nederland het droogst, wateraanvoer Maas en Rijn voldoende
Nieuwsbericht
Combinatie van werkzaamheden
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat koelt meerdere bruggen
Nieuwsbericht
Aan de slag met bronmaatregelen tegen stikstof, Brabant niet op slot
Nieuwsbericht
Transportbedrijven gezocht voor proef met 'bandenspanningsmeetdrempel' snelweg A16
Nieuwsbericht
Wissels verwisseld in Zwolle
Nieuwsbericht
Uitspraak Raad van State project A27/A12 Ring Utrecht
Nieuwsbericht
Nieuw: Boek over Functionele Veiligheid in de machinebouw!
Weblogposting
EIB: Sterke toename werkvoorraad utiliteitsbouw in mei
Nieuwsbericht
800 miljoen extra nodig voor regionale fietsroutes
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]