Amsterdam-Rijnkanaal - Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 09-11-2018



Rijkswaterstaat gunt beheer en onderhoud 3 kanalen aan combinatie 'PARK'




Rijkswaterstaat gunt beheer en onderhoud Amsterdam-Rijnkanaal, Merwedekanaal en Lekkanaal aan combinatie 'PARK' (Van den Herik/BAM)

Rijkswaterstaat heeft het onderhoud van het Amsterdam-Rijnkanaal, het Merwedekanaal en het Lekkanaal definitief gegund aan de combinatie bestaande uit Van den Herik-Sliedrecht en BAM.

Onder de naam 'combinatie PARK' starten zij per 1 januari 2019 het dagelijks beheer en onderhoud van het Amsterdam-Rijnkanaal, het Merwedekanaal en het Lekkanaal.

Werkzaamheden Amsterdam-Rijnkanaal, Merwedekanaal en Lekkanaal
De werkzaamheden bestaan onder andere uit het onderhouden van de sluiscomplexen en diverse andere kunstwerken en het onderhouden van de vaarwegen met de bijbehorende oevers, waterkeringen en bodems. Ook incidentbestrijding, hoogwaterondersteuning en gladheids- en ijsbestrijding op/bij de sluiscomplexen hoort daarbij. Naast het dagelijks onderhoud voert de combinatie specifieke activiteiten uit ter verbetering van het te onderhouden areaal.

Rijkswaterstaat en combinatie PARK hebben gezamenlijk het contract ondertekend voor beheer en onderhoud in de regio Midden-Nederland. Het gaat om een contract voor 5 jaar.

Selectie aanbesteding door Best Value Aanpak
Rijkswaterstaat selecteerde de marktpartij bij deze aanbesteding op basis van de Best Value Aanpak. Een aanpak waarbij de marktpartijen uitgedaagd worden om hun expertise maximaal te laten zien en zich te onderscheiden op de doelen van Rijkswaterstaat. De combinatie PARK realiseerde hierbij de hoogste waarde voor de laagste kosten op de criteria beschikbaarheid, inzicht in het areaal, tevredenheid van de gebruikers/omgeving en zo groot mogelijke bijdrage leveren aan duurzaamheid.

Plan duurzaamheid past bij ambitie Rijkswaterstaat
De combinatie PARK heeft een plan ingediend waarmee ze voldoen aan de ambitie van Rijkswaterstaat om voor 2030 het netwerk -van het te onderhouden areaal- energieneutraal te kunnen laten functioneren, zodat het netto energiegebruik 0 is. Dit plan wordt de komende tijd verder uitgewerkt.

Amsterdam-Rijnkanaal
Het Amsterdam-Rijnkanaal is het kanaal tussen Amsterdam en Tiel (van het IJ naar de Waal). Het verbindt de Amsterdamse haven met het achterland (Ruhrgebied) en is het drukst bevaren kanaal waar ongeveer 100.000 schepen per jaar gebruik van maken.


Deel dit artikel:                   





Nieuwste oplossingen in spoorweg-automatisering van Pilz op Railtech 2019
Weblogposting
Van Nieuwenhuizen geeft startsein voor aanleg A16 Rotterdam
Nieuwsbericht
Verlenging president-directeur ProRail
Nieuwsbericht
Bezoek RioleringsVakdagen; dé verbindende vakbeurs voor de rioleringsbranche!
Weblogposting
Keynote lezing Helga van Leur tijdens kennisrijk Aqua Nederland Vakbeurs en RioleringsVakdagen
Weblogposting
EIB: Werkvoorraad woningbouw opnieuw gestegen
Nieuwsbericht
Nieuw kennistheater op RioleringsVakdagen 2019
Weblogposting
Minister en regio kiezen voor verbreding van de A20 bij Gouda
Nieuwsbericht
Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Kolencentrale Hemweg volgend jaar dicht
Nieuwsbericht
Onderhoud Nederrijnbrug A50 gegund
Nieuwsbericht
Randweg Baarle al voor de zomer open voor verkeer
Nieuwsbericht
Vacature: Project engineer CC RAIL
Weblogposting
Wegtransport profiteert van toegenomen bouwactiviteit
Nieuwsbericht
Meer zand voor West-Zeeuws-Vlaanderen
Nieuwsbericht
Directiebenoeming bij BAM International
Nieuwsbericht
Nederlandse vrachtauto's vervoeren meer in 2018
Nieuwsbericht
Overzicht gunningen Grond-, Weg- en Waterbouw 2018
Nieuwsbericht
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Duurzame ideeën gevraagd voor N59
Nieuwsbericht
Vooral meer groene stroom uit zon
Nieuwsbericht
Gasinfrastructuur helpt energietransitie te versnellen
Nieuwsbericht








[Banners]