Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-11-2018



Vervolg kribverlaging Pannerdensch Kanaal start met aanbesteding




In het voorjaar van 2018 stelde de minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat het voorkeursalternatief vast voor de krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal.

Hierin is vastgelegd dat in het Kanaal tussen Pannerdensche Kop en de tunnel van de Betuweroute 38 kribben en 5 oevers worden verlaagd met als doel om in hoogwatersituaties 5 centimeter waterstandsdaling te realiseren.

Planuitwerking krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal
De volgende stap is om het voorkeursalternatief krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal verder uit te werken tot een concreet en vergunbaar plan. Deze planuitwerking is gestart met een aanbestedingsprocedure om een marktpartij te contracteren. De geselecteerde marktpartij neemt zowel de procedurele voorbereiding als de feitelijke realisatie ter hand. Door deze vroegtijdige samenwerking kan de geselecteerde marktpartij bij de voorbereiding van de plannen gelijk rekening houden met praktische zaken zoals werkvolgorde en tijdelijke opslag van grond en materiaal. Bovendien kan na vaststelling van het definitieve plan de uitvoering ervan direct worden voorbereid.

Onderzoek Pannerdensch Kanaal
In de komende fase is veel onderzoek nodig, onder andere naar de bodemopbouw van de kribben en oevers, effecten op het gedrag van de rivier (stroming) en effecten op natuur. Ook worden vergunningen voorbereid en ter inzage gelegd.

Naar verwachting is in het voorjaar van 2019 bekend welke markpartij het project verder uitwerkt en realiseert. Vanaf dat moment gaat het projectteam weer in gesprek met medeoverheden, bewoners en belanghebbenden. De benodigde vergunningen liggen naar verwachting eind 2020 ter inzage. In 2021 start de realisatiefase, waarbij minimalisering van hinder voor de omgeving centraal staat. De oplevering is gepland in 2023.


Deel dit artikel:                   





EIB: Sterke toename werkvoorraad utiliteitsbouw in mei
Nieuwsbericht
800 miljoen extra nodig voor regionale fietsroutes
Nieuwsbericht
Mega-investering voor Evenementenhal Gorinchem met nieuwe hypermoderne beurshal: Next Level
Nieuwsbericht
Uitval werknemers ondergrondse infrastructuur kost jaarlijks bijna 100 miljoen euro
Nieuwsbericht
Pilz introduceert veilige bewaking van beschermde ruimtes met radartechnologie
Weblogposting
Gemeente Hoorn en ondernemers tekenen open convenant voor sterke regio
Nieuwsbericht
Onderzoek naar bouwen boven het spoor
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen: Minder goederenvervoer via de weg
Nieuwsbericht
80 miljoen euro extra voor circulaire economie
Nieuwsbericht
Extra bevoegdheden weginspecteurs: handhaven op vluchtstrook rijden en hoogteoverschrijding bij tunnels
Nieuwsbericht
ProRail test duurzame dwarsliggers
Nieuwsbericht
Nieuwe zwaaikom en aangepaste invaart Zwarte Schaar gereed
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen opent verbrede A6 Almere een jaar eerder dan gepland
Nieuwsbericht
Fors hogere kosten klimaatakkoord
Nieuwsbericht
Snellere start treinverkeer na spoorincident
Nieuwsbericht
Groen licht voor tests met zelfrijdende voertuigen op de openbare weg
Nieuwsbericht
Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald
Nieuwsbericht
Neerslagtekort toegenomen, voldoende aanvoer van water
Nieuwsbericht
Relevante vaarinformatie Waddenzee overzichtelijk gebundeld in één app
Nieuwsbericht
Nog nooit zoveel vacatures in de bouwketen
Nieuwsbericht
Wat is veranderd in de nieuwe bruggennorm 6787-1?
Weblogposting
N200: Nieuwe drinkwatertransportleiding Amsterdam in werking
Nieuwsbericht
Staatssecretaris Van Veldhoven: 'Deel van klimaatbudget naar betonakkoord'
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]