Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-11-2018



Vervolg kribverlaging Pannerdensch Kanaal start met aanbesteding




In het voorjaar van 2018 stelde de minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat het voorkeursalternatief vast voor de krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal.

Hierin is vastgelegd dat in het Kanaal tussen Pannerdensche Kop en de tunnel van de Betuweroute 38 kribben en 5 oevers worden verlaagd met als doel om in hoogwatersituaties 5 centimeter waterstandsdaling te realiseren.

Planuitwerking krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal
De volgende stap is om het voorkeursalternatief krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal verder uit te werken tot een concreet en vergunbaar plan. Deze planuitwerking is gestart met een aanbestedingsprocedure om een marktpartij te contracteren. De geselecteerde marktpartij neemt zowel de procedurele voorbereiding als de feitelijke realisatie ter hand. Door deze vroegtijdige samenwerking kan de geselecteerde marktpartij bij de voorbereiding van de plannen gelijk rekening houden met praktische zaken zoals werkvolgorde en tijdelijke opslag van grond en materiaal. Bovendien kan na vaststelling van het definitieve plan de uitvoering ervan direct worden voorbereid.

Onderzoek Pannerdensch Kanaal
In de komende fase is veel onderzoek nodig, onder andere naar de bodemopbouw van de kribben en oevers, effecten op het gedrag van de rivier (stroming) en effecten op natuur. Ook worden vergunningen voorbereid en ter inzage gelegd.

Naar verwachting is in het voorjaar van 2019 bekend welke markpartij het project verder uitwerkt en realiseert. Vanaf dat moment gaat het projectteam weer in gesprek met medeoverheden, bewoners en belanghebbenden. De benodigde vergunningen liggen naar verwachting eind 2020 ter inzage. In 2021 start de realisatiefase, waarbij minimalisering van hinder voor de omgeving centraal staat. De oplevering is gepland in 2023.


Deel dit artikel:                   





Van Veldhoven: 'Circulaire economie ontbrekende schakel Europese plannen'
Nieuwsbericht
Nieuwe fase voor meetsysteem bandenpech vrachtwagens
Nieuwsbericht
'Laat elektrische auto met laadpalen communiceren in open universele taal'
Nieuwsbericht
Oorzaken aantasting van betonconstructies met mosaangroei bekend
Nieuwsbericht
Groen licht voor Betonakkoord
Nieuwsbericht
Ruimte voor vissen bij de Haringvlietsluizen
Nieuwsbericht
Oorzaken aantasting van betonconstructies met mosaangroei bekend
Artikel
Rottepolderplein gaat op de schop
Nieuwsbericht
Eerste calamiteitenoefeningen Gaasperdammertunnel
Nieuwsbericht
Bravodirect: nieuwe naam en uiterlijk voor HOV in Brabant
Nieuwsbericht
BAM start bouw haventerminal in Kitimat, British Columbia, Canada
Nieuwsbericht
Projecten gezocht betere kwaliteit PMD bedrijfsafval via gedragsaanpassing
Nieuwsbericht
Fryslân wil betere wandelvoorzieningen
Nieuwsbericht
A4: extra rijstrook richting Amsterdam geopend
Nieuwsbericht
Ministerraad stemt in met vrachtwagenheffing
Nieuwsbericht
DUURZAAM GWW: Vertaal concrete projectambities in duurzaam resultaat
Weblogposting
Goederenverbinding Den Bosch - Betuweroute twee jaar open
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat gunt beheer en onderhoud 3 kanalen aan combinatie 'PARK'
Nieuwsbericht
Reiziger tussen Nederland en België de dupe van bureaucratie
Nieuwsbericht
Meer plek in treinen tussen Utrecht en Amsterdam op komst
Nieuwsbericht
Van Veldhoven breidt gevecht tegen plasticsoep uit
Nieuwsbericht
Vacature Account Manager - 40 uur per week
Weblogposting
Vacature Medewerker service en support - 40 uur per week
Weblogposting








[Banners]