Langdurige samenwerking tussen Heijmans en Schiphol

logo gebouw heijmans

Heijmans gaat een volgende fase in bij de tender Main contracts 2019 in opdracht van Schiphol. Schiphol maakte vandaag bekend dat Nederlandse bouwbedrijven in maximaal negen jaar opdrachten op Schiphol kunnen uitvoeren met over deze periode een totaal geraamde waarde van 2,5 tot 3,5 miljard euro. De kern van de opdrachten is het onderhouden van en investeren in bestaande infrastructuur op de luchthaven. Heijmans is één van de bedrijven waarmee Schiphol de finaliserende fase van de aanbesteding ingaat.

Schiphol verdeelde de opdrachten in zes percelen, waarbij de luchthaven via een Europese aanbesteding voor vijf percelen voorkeurskandidaten selecteerde. Heijmans is geselecteerd als voorkeurskandidaat voor het perceel dat betrekking heeft op Terminal 1 & 2, met een indicatieve jaaromzet van 37 miljoen euro. Dit is voor Heijmans een nieuw perceel op het gebied van Bouw & Techniek. De initiële looptijd van het contract is drie jaar, met een optie tot tweemaal drie jaar verlenging. Heijmans dingt daarnaast mee naar het Perceel Start- en landingsterreinen, waarop Heijmans momenteel ook actief is voor Schiphol. Een voorkeurskandidaat is hierbij nog niet bekend vanwege een lopende bezwaarprocedure.

Main contracts 2019

Onder de noemer ‘Main contracts 2019’ startte Schiphol een Europese aanbesteding om voor de zes percelen een vaste partner te selecteren voor bouw, verbouw en onderhoud van de infrastructuur. Het strategisch partnership wordt voor maximaal negen jaar afgesloten.

Voor Schiphol was de bijdrage aan de ambitie om ‘Europe’s Preferred Airport’ te zijn doorslaggevend bij het beoordelen van de inschrijvingen. Daarom lag in de aanbesteding de nadruk op kostenoptimalisatie, verbeteren van de bedrijfsvoering, verduurzaming en het toepassen van (digitale) innovaties. De bouwbedrijven worden prestatiegericht beloond en de prestaties bepalen uiteindelijk ook het aandeel in de realisatie van de projectenportfolio.

Concretiseringsfase

Met Heijmans als voorkeurskandidaat voor Perceel Terminal 1 & 2 gaat Schiphol nu de concretiseringsfase in. Dat betekent dat Heijmans de komende maanden het aangeboden plan en prestaties uitwerkt en afstemt met Schiphol. Als de definitieve uitwerking nog steeds past binnen de uitvraag en de operatie van Schiphol, dan gaan de partijen over tot het daadwerkelijk sluiten van de overeenkomsten. Naar verwachting is dat eind 2018, waarna in april 2019 de uitvoering start.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Heijmans NV

Langdurige samenwerking tussen Heijmans en Schiphol | Infrasite

Langdurige samenwerking tussen Heijmans en Schiphol

logo gebouw heijmans

Heijmans gaat een volgende fase in bij de tender Main contracts 2019 in opdracht van Schiphol. Schiphol maakte vandaag bekend dat Nederlandse bouwbedrijven in maximaal negen jaar opdrachten op Schiphol kunnen uitvoeren met over deze periode een totaal geraamde waarde van 2,5 tot 3,5 miljard euro. De kern van de opdrachten is het onderhouden van en investeren in bestaande infrastructuur op de luchthaven. Heijmans is één van de bedrijven waarmee Schiphol de finaliserende fase van de aanbesteding ingaat.

Schiphol verdeelde de opdrachten in zes percelen, waarbij de luchthaven via een Europese aanbesteding voor vijf percelen voorkeurskandidaten selecteerde. Heijmans is geselecteerd als voorkeurskandidaat voor het perceel dat betrekking heeft op Terminal 1 & 2, met een indicatieve jaaromzet van 37 miljoen euro. Dit is voor Heijmans een nieuw perceel op het gebied van Bouw & Techniek. De initiële looptijd van het contract is drie jaar, met een optie tot tweemaal drie jaar verlenging. Heijmans dingt daarnaast mee naar het Perceel Start- en landingsterreinen, waarop Heijmans momenteel ook actief is voor Schiphol. Een voorkeurskandidaat is hierbij nog niet bekend vanwege een lopende bezwaarprocedure.

Main contracts 2019

Onder de noemer ‘Main contracts 2019’ startte Schiphol een Europese aanbesteding om voor de zes percelen een vaste partner te selecteren voor bouw, verbouw en onderhoud van de infrastructuur. Het strategisch partnership wordt voor maximaal negen jaar afgesloten.

Voor Schiphol was de bijdrage aan de ambitie om ‘Europe’s Preferred Airport’ te zijn doorslaggevend bij het beoordelen van de inschrijvingen. Daarom lag in de aanbesteding de nadruk op kostenoptimalisatie, verbeteren van de bedrijfsvoering, verduurzaming en het toepassen van (digitale) innovaties. De bouwbedrijven worden prestatiegericht beloond en de prestaties bepalen uiteindelijk ook het aandeel in de realisatie van de projectenportfolio.

Concretiseringsfase

Met Heijmans als voorkeurskandidaat voor Perceel Terminal 1 & 2 gaat Schiphol nu de concretiseringsfase in. Dat betekent dat Heijmans de komende maanden het aangeboden plan en prestaties uitwerkt en afstemt met Schiphol. Als de definitieve uitwerking nog steeds past binnen de uitvraag en de operatie van Schiphol, dan gaan de partijen over tot het daadwerkelijk sluiten van de overeenkomsten. Naar verwachting is dat eind 2018, waarna in april 2019 de uitvoering start.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Heijmans NV