Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 29-01-2018



Vervolgonderzoeken voor de Dijkversterking Vlieland




De Omringdijk op Vlieland moet de komende jaren onder handen worden genomen. De aanleiding is de toekomstige verhoging van de zeespiegel door klimaatverandering en nieuwe veiligheidsnormen in Nederland.

Het project Dijkversterking Vlieland bevindt zich nu in de verkenningsfase. Onderdeel van deze fase zijn verschillende onderzoeken, zoals bodemonderzoeken.

Onderzoeken dijkversterking Vlieland
Op 29 en 30 januari 2018 worden er boringen uitgevoerd op verschillende plaatsen rond de dijk, onder andere bij de Coupure. Dit is nodig voor onderzoek naar de bewegingen van het grondwater onder en in de dijk. Ook is het belangrijk dat we weten uit welke bodemsoorten en materialen de dijk bestaat. De boringen geven nauwelijks overlast voor de weggebruikers.

Op de binnenberm van de dijk wordt een mini-boorstelling geplaatst. Fietsers kunnen, gedeeltelijk met de fiets aan de hand, van het pad onderlangs gebruik blijven maken, wandelaars van de kruin en het onderpad. De boringen geven enige geluidsoverlast.

Bij de coupure wordt een handboring uitgevoerd. Dit neemt weinig ruimte in beslag en wordt uitgevoerd buiten de autotijden van 12.00 tot 14.00 uur. Fietsers en wandelaars kunnen gebruik blijven maken van de coupure.

De grond die bij de boringen naar boven wordt gehaald, zijn de monsters voor het onderzoek. In de boorgaten worden peilbuizen geplaatst. Hierin zitten meetinstrumenten die 3 maanden lang het grondwater meten. De resultaten van deze onderzoeken worden in het dijkontwerp verwerkt.

Meer informatie
Meer informatie is te vinden op de pagina over Waddenzee: dijkversterking Vlieland Vragen die aanwezigen na afloop van de presentaties stelden, en andere vragen, zijn te vinden op de pagina veelgestelde vragen. Op de pagina Abonneren kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief.



Deel dit artikel:                   





Intertraffic Amsterdam: De ultieme ontmoetingsplek voor verkeer- en mobiliteitsprofessionals
Weblogposting
Investering van 1,25M voor startup Hardt Hyperloop
Nieuwsbericht
Containeroverslag motor achter groei Rotterdamse haven
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat en CROW investeren in kennis en innovatie met infrasector
Nieuwsbericht
Eindrapport Hoekse Lijn: Onvoldoende regie
Nieuwsbericht
Nieuwe pilot met zonnewegdek SolaRoad voor zwaar verkeer
Nieuwsbericht
Interbestuurlijk programma: extra geld naar maatschappelijke opgaven
Nieuwsbericht
Minister Cora van Nieuwenhuizen slaat eerste paal Reevesluis
Nieuwsbericht
Roelofs Groep winnaar DIA Innovation Award Volandis
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam 2018: Slimme mobiliteitsoplossingen voor verkeersdoorstroming
Weblogposting
Gids voor gezonde leefomgeving online
Nieuwsbericht
Aanpassing maximumsnelheid op meerdere A-wegen in te zien
Nieuwsbericht
Ruim 9 miljoen verkeersovertredingen geconstateerd in 2017
Nieuwsbericht
Eerste slimme kruising ligt in Fryslân
Nieuwsbericht
Alstom wins the Europe 1 Mobility Trophy for its hydrogen train
Nieuwsbericht
Afkoppelpijp wint RIONEDinnovatieprijs 2018
Nieuwsbericht
Starthandeling drie projecten Aanpak Twentekanalen
Nieuwsbericht
Inschrijving Innovatieprijs Tour de Force 2018 van start
Nieuwsbericht
Ruim 300 miljoen voor meer treinen Den Haag-Rotterdam
Nieuwsbericht
Aanpak tegen koperdiefstal zeer succesvol
Nieuwsbericht
Waarderingskengetallen MKBA Fiets: state-of-the-art
Nieuwsbericht
Extra financiering voor langetermijnvisie kabels en leidingen
Nieuwsbericht
GRIP Road Inspection en Straalbedrijf van Gompel samen op Infra Relatiedagen Hardenberg
Weblogposting








[Banners]