Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 29-01-2018



Vervolgonderzoeken voor de Dijkversterking Vlieland




De Omringdijk op Vlieland moet de komende jaren onder handen worden genomen. De aanleiding is de toekomstige verhoging van de zeespiegel door klimaatverandering en nieuwe veiligheidsnormen in Nederland.

Het project Dijkversterking Vlieland bevindt zich nu in de verkenningsfase. Onderdeel van deze fase zijn verschillende onderzoeken, zoals bodemonderzoeken.

Onderzoeken dijkversterking Vlieland
Op 29 en 30 januari 2018 worden er boringen uitgevoerd op verschillende plaatsen rond de dijk, onder andere bij de Coupure. Dit is nodig voor onderzoek naar de bewegingen van het grondwater onder en in de dijk. Ook is het belangrijk dat we weten uit welke bodemsoorten en materialen de dijk bestaat. De boringen geven nauwelijks overlast voor de weggebruikers.

Op de binnenberm van de dijk wordt een mini-boorstelling geplaatst. Fietsers kunnen, gedeeltelijk met de fiets aan de hand, van het pad onderlangs gebruik blijven maken, wandelaars van de kruin en het onderpad. De boringen geven enige geluidsoverlast.

Bij de coupure wordt een handboring uitgevoerd. Dit neemt weinig ruimte in beslag en wordt uitgevoerd buiten de autotijden van 12.00 tot 14.00 uur. Fietsers en wandelaars kunnen gebruik blijven maken van de coupure.

De grond die bij de boringen naar boven wordt gehaald, zijn de monsters voor het onderzoek. In de boorgaten worden peilbuizen geplaatst. Hierin zitten meetinstrumenten die 3 maanden lang het grondwater meten. De resultaten van deze onderzoeken worden in het dijkontwerp verwerkt.

Meer informatie
Meer informatie is te vinden op de pagina over Waddenzee: dijkversterking Vlieland Vragen die aanwezigen na afloop van de presentaties stelden, en andere vragen, zijn te vinden op de pagina veelgestelde vragen. Op de pagina Abonneren kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief.



Deel dit artikel:                   





Het financiële plaatje van een project objectief in kaart brengen
Weblogposting
TenneT beëindigt contracten met Heijmans-Europoles
Nieuwsbericht
ProRail waarschuwt voor trillingshinder bij nieuwbouw langs het spoor
Nieuwsbericht
Nieuwe visie Noord-Brabant: Van openbaar vervoer naar gedeelde mobiliteit
Nieuwsbericht
Proef met dynamische maximumsnelheden op A2 Deil-Vught
Nieuwsbericht
Week van Ons Water in teken van extreem weer en wateroverlast
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Orderportefeuilles bouw met twee tiende maand gestegen
Nieuwsbericht
Aanvullende onderzoeken en aangepaste planning voor PHS Meteren-Boxtel
Nieuwsbericht
Klimaatenvelop: 22,5 miljoen voor circulaire economie
Nieuwsbericht
Proef met langzamer rijdende goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
Hittewerende bekleding voor 5 tunnels
Nieuwsbericht
Nederlandse minister opent ITS Forum 2018
Nieuwsbericht
'Twee miljoen treinreizigers naar Berlijn haalbaar'
Nieuwsbericht
Potentie thermische energie uit water groter dan gedacht
Nieuwsbericht
Initiatief oplossing verkeersveiligheid N35
Nieuwsbericht
Meer deelauto's voor betere bereikbaarheid en schonere lucht
Nieuwsbericht
Rijk, regio en bedrijven: samenwerken aan vervoer van de toekomst
Nieuwsbericht
TenneT en Natuurmonumenten; duurzaam landschap onder hoogspanning
Nieuwsbericht
Vijf overwegen iets langer dicht
Nieuwsbericht
Extra inzet Rijkswaterstaat op Duitse feestdagen
Nieuwsbericht
Minister staat Stints uit voorzorg niet meer toe op de openbare weg
Nieuwsbericht
Op weg naar 100 procent circulair wegmeubilair
Nieuwsbericht








[Banners]