Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 18-01-2018



Provinciaal verkeersmanagement Noord-Holland werpt vruchten af




Vooral door afstemming van verkeerslichten is de verkeersdoorstroming verbeterd met 8,4 procent in de periode 2015-2016. Ook heeft het verkeersmanagement geholpen om de groei van het verkeer op te vangen. In het noordelijke deel van de provincie, boven de lijn Alkmaar-Hoorn, is de doorstroming daarmee verbeterd. In het zuiden is de prestatie ondanks de groei van het verkeer gelijk gebleven. Dat blijkt uit de evaluatie van de eerste twee jaar van het beleidskader ‘verder met verkeersmanagement’.

Advertentie


Eenzelfde trend is zichtbaar bij de betrouwbaarheid in reistijd. Daar waar ruimte zat in het netwerk, is de betrouwbaarheid toegenomen. Ondanks de drukte op de meest gebruikte wegen is de betrouwbaarheid gelijk gebleven of slechts beperkt afgenomen. Ook de informatievoorziening voldoet. De provincie is in staat om in veel gevallen de juiste boodschap te tonen aan de weggebruiker. De informatiemiddelen, zoals informatiepanelen langs de weg, functioneren zoals bedoeld.

Beleidskader
In 2014 is het Beleidskader voor Verkeersmanagement (BKVM) van de provincie Noord-Holland vastgesteld. Dit vormt het beleid voor de ontwikkeling van het verkeersmanagement voor de periode 2015 t/m 2019. Halverwege de looptijd van het BKVM is dit geëvalueerd en is nagegaan of de provincie Noord-Holland op koers ligt voor het behalen van gestelde doelstellingen. De doelstellingen zijn voor zover binnen de invloedssfeer van de provincie, gehaald. Door factoren als economische groei -en de daarmee samenhangende groei van het verkeer- kunnen problemen met doorstroming niet volledig worden opgevangen door middel van verkeersmanagement.



Deel dit artikel:                   





Bijna 25.000 aanvragen aardgasloze nieuwbouwwoningen in 2019
Nieuwsbericht
Van Nieuwenhuizen: Nederland opnieuw inrichten tegen weersextremen
Nieuwsbericht
Meer treinen laten rijden door sneller invoegen van goederentreinen
Nieuwsbericht
Pier Eringa nieuwe voorzitter NGinfra
Nieuwsbericht
ABB and Qbuzz power progress in Dutch e-mobility adoption
Nieuwsbericht
Oplossingsrichtingen bereikbaarheid Ameland opgesteld
Nieuwsbericht
Officiële aftrap Brabants Verkeersveiligheidsplan 2020-2024
Nieuwsbericht
Nieuwe informatieavonden Drentse zonneroute A37; januari 2020
Nieuwsbericht
Schonere lucht voor 50% gezondheidswinst
Nieuwsbericht
Langzamere goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
Alliander: In 2020 882 miljoen euro investering in energienetten
Nieuwsbericht
Proef met weergave gemiddelde brandstofkosten van start
Nieuwsbericht
Gezamenlijke nieuwe Havenverordening voor Amsterdam en Rotterdam
Nieuwsbericht
Virtueel opleiden en trainen van wegverkeersleiders en operators
Weblogposting
Nieuwe regelgeving ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vanaf 2020
Nieuwsbericht
Grote schade bij ontspoord treinstel Den Haag Centraal UPDATE
Nieuwsbericht
NS: Vier miljoen reizigers in 2019 per trein de grens over
Nieuwsbericht
ProRail: Een terugblik op spoorjaar 2019
Nieuwsbericht
87 miljoen voor Nederlandse klimaatoplossingen in transport
Nieuwsbericht
Nederlandse Staat moet versnellen: volgend jaar 25% minder CO2-eq uitstoten dan in 1990
Nieuwsbericht
Bouw- en transportbedrijven verwachten miljardenverlies door PFAS- en stikstofbeleid
Nieuwsbericht
Van Gelder zet in Amsterdam elektrische boorwagen in
Nieuwsbericht
Nederland kartrekker Europees PFAS-verbod
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]