Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 17-01-2018



Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht

Bron: ProRail



ProRail laat een nieuwe verkeersleidingspost bouwen in Barendrecht. Op de nieuwe locatie wordt de post Rotterdam samengevoegd met de post op emplacement Kijfhoek. Ook onze incidentenbestrijders krijgen een eigen plek in het nieuwe gebouw.

Barendrecht
De nieuwe verkeersleidingspost komt recht tegenover het station in Barendrecht. Gekozen is voor de gemeente Barendrecht omdat het een goed te bereiken plek is, die voor de incidentenbestrijders centraal ligt in de regio. Ook emplacement Kijfhoek, van waaruit het spoorgoederenvervoer op de Betuweroute wordt aangestuurd, is vanaf daar snel te bereiken.

Nieuwbouw
De Verkeersleiding is op dit moment gehuisvest in gebouwen die niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd (gebouwd in de jaren zeventig). De incidentenbestrijders van ProRail hebben meer ruimte nodig voor hun wagenpark en materiaal. Door deze wensen te combineren kunnen we geld besparen. Ook kunnen incidentenbestrijding en verkeersleiding op de nieuwe post beter samenwerken.

Duurzaamheid
We willen het het spoor en onze gebouwen zo duurzaam mogelijk maken. Dat geldt ook voor de te bouwen verkeersleidingspost in Barendrecht. Dat proberen we te bereiken door energieneutraal en ‘circulair’ te bouwen. Circulair bouwen betekent dat we er alles aan doen om verspilling van grondstoffen en materialen te voorkomen. Door circulair en energieneutraal te bouwen verminderen we CO2-uitstoot.

Grondaankoop
Er is een optieovereenkomst voor de beoogde locatie afgesloten. De gesprekken met de gemeente voor de grondaankoop verlopen in goede harmonie. Het zal nog enkele jaren duren voordat het gebouw er daadwerkelijk staat.

Denk jij met ons mee over het aanbestedingsproces?
Op 6 februari 2018 wordt in Utrecht een plenaire sessie georganiseerd waar geïnteresseerde partijen meer informatie kunnen verwachten over dit project en anoniem hun mening kunnen geven op diverse stellingen en vragen vanuit ProRail. Op basis van deze input scherpt ProRail de aanbestedings-vraag aan. Ook is er gelegenheid tot netwerken op de afsluitende borrel. Vervolgens zal ProRail met (een deel van) de geïnteresseerde partijen individuele gesprekken voeren op 6 en 8 maart 2018. Meer informatie over het aanbestedingsproces vindt u op de website van ProRail (link naar PDF onderin het bericht).



Deel dit artikel:                   





Definitief groen licht voor start bouw Zuidasdok
Nieuwsbericht
Spoor Hoekse Lijn mag worden verlengd tot aan de kust van Hoek van Holland
Nieuwsbericht
Eerste twaalf partnergemeenten Tiny Forest bekend
Nieuwsbericht
Ruim 4 procent meer internationaal wegvervoer in 2017
Nieuwsbericht
EIB: Orderportefeuilles bouw met een tiende gestegen
Nieuwsbericht
Flinke verbouwing station Amsterdam Amstel en omgeving
Nieuwsbericht
Meer internationaal goederentransport per spoor
Nieuwsbericht
ProRail: The sky is the limit
Nieuwsbericht
16 dagen spoorvernieuwing tussen Utrecht Centraal - Ede-Wageningen/Rhenen
Nieuwsbericht
ProRail slingert spoorbrugspringers op de bon
Nieuwsbericht
Vakbeurs Openbare Ruimte 2018: Vakantie? Niet voor openbare ruimte
Weblogposting
TenneT intensiveert investeringen voor energietransitie
Nieuwsbericht
Droogte in Nederland vraagt om verdeling water
Nieuwsbericht
Ricardo expertise helps Amsterdam new North-South metro line into service
Nieuwsbericht
Tijdelijk bellenscherm in Amsterdam-Rijnkanaal om verzilting tegen te gaan
Artikel
Proef met gele overweg geslaagd
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV neemt railactiviteiten van Verebus over
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat: maatregelen tegen toename verzilting Amsterdam-Rijnkanaal
Nieuwsbericht
Nominaties Nationale Staalprijs en Nationale Duurzaamheidsprijs
Nieuwsbericht
Tien jaar zand voor kustonderhoud en bouw
Nieuwsbericht
Zorgvuldigheid voorop bij nieuwe planning zeesluis IJmuiden
Nieuwsbericht
Verbeteren ecologische waterkwaliteit Hollandsch Diep en Haringvliet
Nieuwsbericht
Uitbreiding getijdennatuur Eiland van Brienenoord
Nieuwsbericht








[Banners]