Station Zwolle Stadshagen later in gebruik

Foto: Ivo Ketelaar

De nieuwe dienstregeling die vanaf 10 december 2017 start, verloopt voor de Kamperlijn helaas anders dan verwacht. De trein zal als vanouds blijven rijden tussen station Zwolle en Kampen, maar station Zwolle Stadshagen zal nog niet in gebruik worden genomen.

Snelheid
De oorzaak van deze wijziging is dat de bodem onder de spoorbaan niet genoeg stabiliteit biedt om er met de voor de nieuwe dienstregeling vereiste snelheid overheen te rijden. Om de reizigers in Kampen en Zwolle voldoende overstaptijd te blijven bieden op station Zwolle heeft ProRail geconcludeerd dat het vooralsnog niet mogelijk is om op station Stadshagen te stoppen. ProRail heeft de provincie Overijssel, gemeenten Zwolle en Kampen en de vervoerder Keolis hierover op woensdagavond 6 december geïnformeerd.

Zomer
De spoorbaan is afgelopen zomer door ProRail compleet vernieuwd. Ook is er toen bovenleiding aangelegd. Vanaf de nieuwe dienstregeling van 10 december aanstaande zal de baan daadwerkelijk elektrisch bereden worden. Vanaf dan neemt Keolis deze lijn van NS over.

Bodemgesteldheid
Het bodemprobleem is in de afgelopen periode pas aan het licht gekomen toen de nieuwe treinen voor het eerst over het traject reden. ProRail onderzoekt hoe het kan dat de ondergrond vooraf niet goed genoeg in beeld is gebracht en gaat met de betrokken partijen in overleg om te onderzoeken welke maatregelen nodig zijn om dit probleem op te lossen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Station Zwolle Stadshagen later in gebruik | Infrasite

Station Zwolle Stadshagen later in gebruik

Foto: Ivo Ketelaar

De nieuwe dienstregeling die vanaf 10 december 2017 start, verloopt voor de Kamperlijn helaas anders dan verwacht. De trein zal als vanouds blijven rijden tussen station Zwolle en Kampen, maar station Zwolle Stadshagen zal nog niet in gebruik worden genomen.

Snelheid
De oorzaak van deze wijziging is dat de bodem onder de spoorbaan niet genoeg stabiliteit biedt om er met de voor de nieuwe dienstregeling vereiste snelheid overheen te rijden. Om de reizigers in Kampen en Zwolle voldoende overstaptijd te blijven bieden op station Zwolle heeft ProRail geconcludeerd dat het vooralsnog niet mogelijk is om op station Stadshagen te stoppen. ProRail heeft de provincie Overijssel, gemeenten Zwolle en Kampen en de vervoerder Keolis hierover op woensdagavond 6 december geïnformeerd.

Zomer
De spoorbaan is afgelopen zomer door ProRail compleet vernieuwd. Ook is er toen bovenleiding aangelegd. Vanaf de nieuwe dienstregeling van 10 december aanstaande zal de baan daadwerkelijk elektrisch bereden worden. Vanaf dan neemt Keolis deze lijn van NS over.

Bodemgesteldheid
Het bodemprobleem is in de afgelopen periode pas aan het licht gekomen toen de nieuwe treinen voor het eerst over het traject reden. ProRail onderzoekt hoe het kan dat de ondergrond vooraf niet goed genoeg in beeld is gebracht en gaat met de betrokken partijen in overleg om te onderzoeken welke maatregelen nodig zijn om dit probleem op te lossen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail