Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-06-2017



Hoofdlijnen Beheerplan 2018 naar relaties ProRail

Bron: ProRail



Relaties van ProRail hebben de hoofdlijnen van het Beheerplan 2018 toegestuurd gekregen om hun reactie te geven. In het beheerplan 2018 beschrijven we wat wij in dat jaar gaan doen om onze doelstellingen te realiseren.

De reacties van onze relaties verwerken wij in het definitieve beheerplan, dat in december 2017 door de staassecretaris van Infrastructuur en Milieu naar de Tweede Kamer wordt verzonden.

Focus ProRail in 2018
De focus van ProRail voor 2018 ligt op:
  • Minder hinder: we willen reizigers en verladers nog beter en zonder oponthoud van A naar B laten reizen.
  • Meer capaciteit: we willen meer reizigers en goederen sneller met de trein laten reizen.
  • Duurzamer spoor: we maken het reizen per trein nog duurzamer.
Prioriteiten ministerie
De focus van ProRail sluit aan bij hetgeen het ministerie van Infrastructuur en Milieu ons heeft gevraagd om in het beheerplan 2018 uit te werken, namelijk:
  • Onze prestaties verder verbeteren.
  • Het onderhoud aan het spoor efficiënter maken en wat onze toekomstvisie daarvoor is.
  • Hoe wij verder verduurzamen.
Wat is het beheerplan?
ProRail stelt elk jaar een beheerplan op voor het eerstvolgende kalenderjaar. Daarin beschrijven we wat wij in dat jaar gaan doen om onze doelstellingen te realiseren. Als eerste stap beschrijft ProRail de hoofdlijnen van het beheerplan. Vervolgens start ProRail de consultatie. Op basis van de reacties uit de consultatieronde stelt ProRail het ontwerp-beheerplan op. Dit biedt ProRail op 1 oktober aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu aan.

De derde fase is het schrijven van het definitieve beheerplan op basis van de reactie van het ministerie. Het defintieve beheerplan wordt vervolgens door het ministerie naar de Tweede Kamer verzonden. In ons jaarverslag leggen we jaarlijks verantwoordin af over de geleverde prestaties zoals afgesproken in het beheerplan.

Meer informatie
Bekijk de hoofdlijnen van het Beheerplan 2018



Deel dit artikel:                   





6 Redenen om Verkeer, Mobiliteit & Parkeren te bezoeken
Weblogposting
Lightwell levert 700 armaturen aan Heerhugowaard
Weblogposting
Interview met Ineke Meijer namens de Provincie Gelderland over het Partnership Talking Traffic
Artikel
Bezoek Active Roads op stand 2.114!
Weblogposting
Primeur op Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017: De Verrijdbare Mobiele Parkeer Unit (VMPU) van De Groot Camerasystemen (stand 2.092)!
Weblogposting
Aangepaste aanbestedingsdocumenten voor Design & Construct-contracten
Nieuwsbericht
Steun op VN klimaattop voor nieuw in Nederland gevestigd klimaatcentrum
Nieuwsbericht
Eerste schop in de grond voor bouw Nieuwe Sluis Terneuzen
Nieuwsbericht
Aanbesteding A1 Apeldoorn-Azelo fase 1 van start
Nieuwsbericht
Start verkenning Drentse Zonneroute A37
Nieuwsbericht
Start proef innovatieve laadmethode afval vervoer over water
Nieuwsbericht
Viering hoogwaterveiligheid Grensmaas
Nieuwsbericht
CBS onderzoek Verplaatsingen in Nederland
Nieuwsbericht
Lezingen van topniveau bij Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017
Weblogposting
Sneller en langer groen voor fietsers in ’s-Hertogenbosch
Nieuwsbericht
Dynniq gaat samenwerken met het TU Delft Transport Instituut
Weblogposting
Verkeer rijdt over de nieuwe N31 door Harlingen
Nieuwsbericht
Oost-Nederland zet in op Slimme Mobiliteit
Nieuwsbericht
Zelfrijdende auto kansloos zonder aanpassingen in verkeersinfrastructuur in Nederland
Artikel
Samenwerking Noord-Brabant en Ohio voor Smart en Green Mobility
Nieuwsbericht
Flowtack van Royal HaskoningDHV wint De Vernufteling
Nieuwsbericht
A2 Maastricht wint Schreuderprijs 2017
Nieuwsbericht
Nominaties RIONEDinnovatieprijs 2018
Nieuwsbericht








[Banners]