9292 en Vitence starten samenwerking: OV Beter

station bijlmermeer arena amsterdam glas perron

OV Beter helpt bij het verbeteren van toegankelijke reisinformatie

9292 en Vitence zijn een strategische samenwerking gestart: OV Beter. In dit samenwerkingsverband bundelen zij hun krachten en helpen zij reizigers door het tonen van haltetoegankelijkheid en de mogelijkheid van het leveren van feedback. Hiermee kunnen overheden de halte- en toegankelijkheidsinformatie samen met de reiziger verder verbeteren.

9292 en Vitence werkten al eerder samen om de reiziger te voorzien van goede ov-reisinformatie. 9292 bereikt dagelijks miljoenen reizigers via apps, website en telefoon. Vitence is als haltedatabeheerder verantwoordelijk voor het actueel houden van ongeveer 70% van alle haltegegevens in Nederland. Daarnaast hebben beide partijen veel data en kennis in huis om overheden te adviseren op het gebied van halteinfrastructuur. Susan Zethof: “We zien dat veel overheden bezig zijn met toegankelijkheidsvraagstukken en dat ze feedback van reizigers op hun halte willen verzamelen. Als OV Beter kunnen we daar mee helpen. ”

Halte-informatie met feedback in de 9292 Reisplanner
OV Beter heeft een dienst ontwikkelt waarmee reizigers in de 9292 Reisplanner feedback kunnen geven over de haltes en de halte-informatie. Door het betrekken van de reiziger zorgen we ervoor dat Nederland steeds toegankelijker wordt. Dit helpt bovendien wegbeheerders en andere betrokken partijen verbeterpunten te signaleren zodat deze snel kunnen worden opgepakt. Reizigers kunnen bijvoorbeeld melden dat de toegankelijkheidsinformatie niet klopt, prullenbakken vol zitten, een bankje kapot is of dat de lift niet werkt. OV Beter controleert en verwerkt de feedback en zet deze door naar de verantwoordelijke wegbeheerder of onderhoudspartij.

Toegankelijkheid in de 9292 Reisplanner
Er is steeds meer behoefte is aan informatie over haltetoegankelijkheid. Niet alleen mensen met een beperking gebruiken deze informatie, maar bijvoorbeeld ook reizigers met een kinderwagen of met een gebroken been. Naast fysieke toegankelijkheid kan OV Beter ook zorgen dat de visuele toegankelijkheid wordt getoond in het reisadvies. 9292 geeft dan aan of er bijvoorbeeld geleidelijnen aanwezig zijn op de halte, of dat een halte bruikbaar is voor mensen in een rolstoel. De gegevens die OV Beter gebruikt en actualiseert komen uit het Centraal Haltebestand en worden na correctie door Vitence hier ook weer aan terug geleverd. Op deze manier zorgen we er samen met de reiziger voor dat de informatie voor iedereen betrouwbaar en actueel is.

OV Beter: advies
Overheden kunnen bij OV Beter ook terecht voor analyses voor ov-beleid, mobiliteits- en locatiebereikbaarheidsanalyses en inzicht in de werkelijke vraag van reizigers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: OV Beter

9292 en Vitence starten samenwerking: OV Beter | Infrasite

9292 en Vitence starten samenwerking: OV Beter

station bijlmermeer arena amsterdam glas perron

OV Beter helpt bij het verbeteren van toegankelijke reisinformatie

9292 en Vitence zijn een strategische samenwerking gestart: OV Beter. In dit samenwerkingsverband bundelen zij hun krachten en helpen zij reizigers door het tonen van haltetoegankelijkheid en de mogelijkheid van het leveren van feedback. Hiermee kunnen overheden de halte- en toegankelijkheidsinformatie samen met de reiziger verder verbeteren.

9292 en Vitence werkten al eerder samen om de reiziger te voorzien van goede ov-reisinformatie. 9292 bereikt dagelijks miljoenen reizigers via apps, website en telefoon. Vitence is als haltedatabeheerder verantwoordelijk voor het actueel houden van ongeveer 70% van alle haltegegevens in Nederland. Daarnaast hebben beide partijen veel data en kennis in huis om overheden te adviseren op het gebied van halteinfrastructuur. Susan Zethof: “We zien dat veel overheden bezig zijn met toegankelijkheidsvraagstukken en dat ze feedback van reizigers op hun halte willen verzamelen. Als OV Beter kunnen we daar mee helpen. ”

Halte-informatie met feedback in de 9292 Reisplanner
OV Beter heeft een dienst ontwikkelt waarmee reizigers in de 9292 Reisplanner feedback kunnen geven over de haltes en de halte-informatie. Door het betrekken van de reiziger zorgen we ervoor dat Nederland steeds toegankelijker wordt. Dit helpt bovendien wegbeheerders en andere betrokken partijen verbeterpunten te signaleren zodat deze snel kunnen worden opgepakt. Reizigers kunnen bijvoorbeeld melden dat de toegankelijkheidsinformatie niet klopt, prullenbakken vol zitten, een bankje kapot is of dat de lift niet werkt. OV Beter controleert en verwerkt de feedback en zet deze door naar de verantwoordelijke wegbeheerder of onderhoudspartij.

Toegankelijkheid in de 9292 Reisplanner
Er is steeds meer behoefte is aan informatie over haltetoegankelijkheid. Niet alleen mensen met een beperking gebruiken deze informatie, maar bijvoorbeeld ook reizigers met een kinderwagen of met een gebroken been. Naast fysieke toegankelijkheid kan OV Beter ook zorgen dat de visuele toegankelijkheid wordt getoond in het reisadvies. 9292 geeft dan aan of er bijvoorbeeld geleidelijnen aanwezig zijn op de halte, of dat een halte bruikbaar is voor mensen in een rolstoel. De gegevens die OV Beter gebruikt en actualiseert komen uit het Centraal Haltebestand en worden na correctie door Vitence hier ook weer aan terug geleverd. Op deze manier zorgen we er samen met de reiziger voor dat de informatie voor iedereen betrouwbaar en actueel is.

OV Beter: advies
Overheden kunnen bij OV Beter ook terecht voor analyses voor ov-beleid, mobiliteits- en locatiebereikbaarheidsanalyses en inzicht in de werkelijke vraag van reizigers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: OV Beter