Nieuwsbericht | Datum: 08-02-2017



Renovatie tunneltechnische installaties Westerscheldetunnel van start




Feestelijke onthulling bouwbord

Met 800 ballonnen is 7 februari 2017 het bouwbord met de aankondiging van de renovatie van de tunneltechnische installaties van de Westerscheldetunnel onthuld door Harald Schoenmakers, algemeen directeur van de N.V. Westerscheldetunnel en Jan Willemsen, voorzitter van de Raad van Bestuur van onderhoudsaannemer Westerscheldetunnel Maintenance.

Dit is het officiële startsein voor het project dat gericht is op het vervangen van de elektronica in de inmiddels veertien jaar oude Westerscheldetunnel. Denk daarbij aan de stilstandsdetectie, de verkeerssignalering en communicatiesystemen, als video-, omroep- en noodtelefooninstallaties. Ook alle besturingscomputers, netwerken, glasvezelverbindingen en bedieningssystemen worden vernieuwd. De renovatie duurt tot en met juni 2018.

Uitgangspunt van de renovatie is dat de revisiewerkzaamheden worden uitgevoerd met zo min mogelijk overlast voor de klant. De Westerscheldetunnel is immers een belangrijke verbinding voor de regio, waardoor een afsluiting voor langere tijd geen optie is. De werkzaamheden worden daarom gefaseerd uitgevoerd. De meeste nieuwe systemen worden parallel aan de bestaande systemen opgebouwd. Dit vergt inzicht en vernuft van de betrokken partijen. Deze werkwijze maakt het ook mogelijk dat de kritische systemen van de tunnel al getest zijn zonder dat de tunnel zelf is omgebouwd.

De ombouw in de tunnelbuizen vindt in de nachtelijke uren plaats en zoveel mogelijk binnen de regulier geplande maandelijkse onderhoudsnachten. Eind 2017 zijn er naast de reguliere onderhoudsnachten ook een aantal extra nachten waarin één tunnelbuis is afgesloten. Het verkeer kan dan in beide richtingen van de andere tunnelbuis gebruik maken.

De renovatie maakt onderdeel uit van het onderhoudscontract met onderhoudsaannemer Westerscheldetunnel Maintenance. Een combinatie van Croonwolter&dros, Mobilis en BAM, die verantwoordelijk is voor het onderhoud aan de Westerscheldetunnel. Na de renovatie kan de apparatuur weer vele jaren mee. Zo blijft een veilige en vlotte passage ook in de toekomst gewaarborgd.



Deel dit artikel:                   





TÜV Persoonscertificering via D&F Safety Academy
Weblogposting
TenneT selecteert SPIE voor bouw 380 kV hoogspanningsstation Vierverlaten
Nieuwsbericht
Dag van de Openbare Ruimte 2017: Mooie weer zorgt voor massaal gebruik openbare ruimte
Weblogposting
Effecten van een progressief boetestelsel op verkeersveiligheid
Nieuwsbericht
Provincie Noord-Brabant start met aanbestedingsprocedure N69
Nieuwsbericht
Start veldonderzoek naar effect zandsuppleties op natuur
Nieuwsbericht
EIB Conjunctuurmeting bouwnijverheid april 2017
Nieuwsbericht
Wereldprimeur: eerste 3D-geprinte betonnen fietsbrug
Nieuwsbericht
Zuid-Hollandse brugopeningen beschikbaar als open data
Nieuwsbericht
Tien jaar Betuweroute
Nieuwsbericht
SPIE benoemt Lieve Declercq tot algemeen directeur van SPIE Nederland
Nieuwsbericht
Schultz: 'Fiets is terug van weggeweest'
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat op zoek naar duurzame vervoersinitiatieven
Nieuwsbericht
Samenwerking binnen de automotive industrie belangrijker dan ooit
Nieuwsbericht
Implementatie vierde EU-Spoorwegpakket in Nederlandse Spoorwegwetgeving
Nieuwsbericht
Groot onderhoud Heinenoordtunnel zomer 2017
Nieuwsbericht
Nieuwe situatie knooppunt Holendrecht vanaf 12 juni 2017
Nieuwsbericht
Gunstige vooruitzichten Nederlandse bouw in Europees perspectief
Nieuwsbericht
Opdracht bruggen en sluizen ZH voor Arcadis, Croonwolter&dros en Hollandia
Nieuwsbericht
Nederlands-Franse samenwerking Green & Smart Mobility van start
Nieuwsbericht
Overzicht gunningen RWS 2016: relatief veel kleinere werkzaamheden
Nieuwsbericht
INTERMAT 2018 presenteert oplossingen voor toekomstige uitdagingen
Weblogposting
Royal HaskoningDHV versterkt leiderschap maritieme activiteiten
Nieuwsbericht








[Banners]