Nieuwsbericht | Datum: 08-02-2017



Renovatie tunneltechnische installaties Westerscheldetunnel van start




Feestelijke onthulling bouwbord

Met 800 ballonnen is 7 februari 2017 het bouwbord met de aankondiging van de renovatie van de tunneltechnische installaties van de Westerscheldetunnel onthuld door Harald Schoenmakers, algemeen directeur van de N.V. Westerscheldetunnel en Jan Willemsen, voorzitter van de Raad van Bestuur van onderhoudsaannemer Westerscheldetunnel Maintenance.

Dit is het officiële startsein voor het project dat gericht is op het vervangen van de elektronica in de inmiddels veertien jaar oude Westerscheldetunnel. Denk daarbij aan de stilstandsdetectie, de verkeerssignalering en communicatiesystemen, als video-, omroep- en noodtelefooninstallaties. Ook alle besturingscomputers, netwerken, glasvezelverbindingen en bedieningssystemen worden vernieuwd. De renovatie duurt tot en met juni 2018.

Uitgangspunt van de renovatie is dat de revisiewerkzaamheden worden uitgevoerd met zo min mogelijk overlast voor de klant. De Westerscheldetunnel is immers een belangrijke verbinding voor de regio, waardoor een afsluiting voor langere tijd geen optie is. De werkzaamheden worden daarom gefaseerd uitgevoerd. De meeste nieuwe systemen worden parallel aan de bestaande systemen opgebouwd. Dit vergt inzicht en vernuft van de betrokken partijen. Deze werkwijze maakt het ook mogelijk dat de kritische systemen van de tunnel al getest zijn zonder dat de tunnel zelf is omgebouwd.

De ombouw in de tunnelbuizen vindt in de nachtelijke uren plaats en zoveel mogelijk binnen de regulier geplande maandelijkse onderhoudsnachten. Eind 2017 zijn er naast de reguliere onderhoudsnachten ook een aantal extra nachten waarin één tunnelbuis is afgesloten. Het verkeer kan dan in beide richtingen van de andere tunnelbuis gebruik maken.

De renovatie maakt onderdeel uit van het onderhoudscontract met onderhoudsaannemer Westerscheldetunnel Maintenance. Een combinatie van Croonwolter&dros, Mobilis en BAM, die verantwoordelijk is voor het onderhoud aan de Westerscheldetunnel. Na de renovatie kan de apparatuur weer vele jaren mee. Zo blijft een veilige en vlotte passage ook in de toekomst gewaarborgd.



Deel dit artikel:                   





Elke 10 minuten een IC
Nieuwsbericht
Historische namen voor viaducten in de Tractaatweg
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam joins forces with Automotive Week
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Nederlandse kust goed in het zand
Nieuwsbericht
UvW: Minister Schultz ontvangt Uniepenning
Nieuwsbericht
2016 redelijk jaar voor Movares – bedrijfsresultaat € 4,9 mln
Nieuwsbericht
Waterschappen: Klimaataanpak duldt geen uitstel
Nieuwsbericht
A10 West deze zomer dicht voor groot onderhoud
Nieuwsbericht
Lean & Green Off-Road op weg naar landelijk dekkend netwerk
Nieuwsbericht
17 maart zijn 45.000 mensen Bewust Veilig
Nieuwsbericht
Tracébesluit A12/A15 Ressen-Oudbroeken (ViA15) ter visie
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer
Nieuwsbericht
2getthere wint grootste autonoom vervoerproject ter wereld
Nieuwsbericht
Start Verkenning nautische veiligheid passage Maastricht
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV delivers solid performance in 2016
Nieuwsbericht
Strandval op westkust Ameland
Nieuwsbericht
Gunning versterking Ehzerbrug en Markelosebrug
Nieuwsbericht
Fietspaden kunnen veel veiliger
Nieuwsbericht








[Banners]