Nieuwsbericht | Datum: 08-02-2017



Renovatie tunneltechnische installaties Westerscheldetunnel van start




Feestelijke onthulling bouwbord

Met 800 ballonnen is 7 februari 2017 het bouwbord met de aankondiging van de renovatie van de tunneltechnische installaties van de Westerscheldetunnel onthuld door Harald Schoenmakers, algemeen directeur van de N.V. Westerscheldetunnel en Jan Willemsen, voorzitter van de Raad van Bestuur van onderhoudsaannemer Westerscheldetunnel Maintenance.

Dit is het officiële startsein voor het project dat gericht is op het vervangen van de elektronica in de inmiddels veertien jaar oude Westerscheldetunnel. Denk daarbij aan de stilstandsdetectie, de verkeerssignalering en communicatiesystemen, als video-, omroep- en noodtelefooninstallaties. Ook alle besturingscomputers, netwerken, glasvezelverbindingen en bedieningssystemen worden vernieuwd. De renovatie duurt tot en met juni 2018.

Uitgangspunt van de renovatie is dat de revisiewerkzaamheden worden uitgevoerd met zo min mogelijk overlast voor de klant. De Westerscheldetunnel is immers een belangrijke verbinding voor de regio, waardoor een afsluiting voor langere tijd geen optie is. De werkzaamheden worden daarom gefaseerd uitgevoerd. De meeste nieuwe systemen worden parallel aan de bestaande systemen opgebouwd. Dit vergt inzicht en vernuft van de betrokken partijen. Deze werkwijze maakt het ook mogelijk dat de kritische systemen van de tunnel al getest zijn zonder dat de tunnel zelf is omgebouwd.

De ombouw in de tunnelbuizen vindt in de nachtelijke uren plaats en zoveel mogelijk binnen de regulier geplande maandelijkse onderhoudsnachten. Eind 2017 zijn er naast de reguliere onderhoudsnachten ook een aantal extra nachten waarin één tunnelbuis is afgesloten. Het verkeer kan dan in beide richtingen van de andere tunnelbuis gebruik maken.

De renovatie maakt onderdeel uit van het onderhoudscontract met onderhoudsaannemer Westerscheldetunnel Maintenance. Een combinatie van Croonwolter&dros, Mobilis en BAM, die verantwoordelijk is voor het onderhoud aan de Westerscheldetunnel. Na de renovatie kan de apparatuur weer vele jaren mee. Zo blijft een veilige en vlotte passage ook in de toekomst gewaarborgd.



Deel dit artikel:                   





Intertraffic Amsterdam is getting ready for its largest edition to date
Weblogposting
Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
55.000 nieuwe arbeidskrachten nodig in de bouw
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Bedrijfsleven onderneemt actie voor stoplichtvrije A59
Nieuwsbericht
Inbesteden overheid ontneemt ondernemer eerlijke kans op werk
Nieuwsbericht
De spiraalwikkelbuis techniek: Onbekend maakt onbemind
Artikel
EIB conjunctuurmeting oktober 2017
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Ringweg Groningen wordt vernieuwd
Nieuwsbericht
Save the Date - Control Room Event 2018 van 9 tot en met 13 april 2018
Weblogposting
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Definitieve keuze voor herbouw Sluis II Wilhelminakanaal Tilburg
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat zet waarschuwingssysteem Flister in tegen ongelukken
Nieuwsbericht
Bouwbedrijven onderzoeken breedplaatvloeren
Nieuwsbericht
Bouwers formuleren concrete adviezen voor Transitieagenda Bouw
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Prestigieus Europees ITS congres komt naar Nederland in 2019
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
Bovenste buizen A2-tunnel Maastricht tijdelijk dicht
Nieuwsbericht
Sloop en nieuwbouw parkeergarage P1 Eindhoven Airport
Nieuwsbericht
Bestuurlijke overeenkomst A27 Houten–Hooipolder getekend
Nieuwsbericht








[Banners]