Bouw nieuwe onderdoorgang Venlo

Foto: Ivo Ketelaar

eerste project dat wordt gerealiseerd binnen de tunnelalliantie

In Venlo zijn ProRail en aannemer Heijmans gestart met de bouw van een nieuwe fiets- en voetgangerstunnel die de overweg Heierhoevenweg gaat vervangen. De tunnel wordt gebouwd in opdracht van bedrijventerrein Trade Port Noord Venlo en wordt dit voorjaar op zijn plek geschoven.

De overweg Heierhoevenweg wordt opgeheven omdat door de komst van een nieuwe railterminal het aantal sporen wordt uitgebreid. Oversteken wordt dan gevaarlijker en daarom krijgen fietsers en voetgangers een tunnel; de meest betrouwbare en veilige manier waarop trein- en wegverkeer elkaar kunnen kruisen. De nieuwe onderdoorgang verbindt de gebieden Trade Port Noord en Trade Port West met elkaar.

Bouw in volle gang
Om het treinverkeer zo min mogelijk te hinderen, bouwen we de tunnel voor op locatie. Als de ruwbouw gereed is, breken we in het paasweekeinde het spoor op en wordt de betonnen constructie op zijn plek geschoven. Daarna wordt het spoor weer teruggebouwd en kan de afbouw plaatsvinden zonder dat het treinverkeer daar nog last van heeft. Als alles verloopt volgens planning, wordt de tunnel najaar 2017 geopend.

Tunnelalliantie
De onderdoorgang in Venlo is het eerste project dat wordt gerealiseerd binnen de tunnelalliantie. Door aannemers te laten werken volgens standaard processen en vaste betrouwbare teams wil ProRail de kwaliteit en prijszekerheid voor onderdoorgangen verhogen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Bouw nieuwe onderdoorgang Venlo | Infrasite

Bouw nieuwe onderdoorgang Venlo

Foto: Ivo Ketelaar

eerste project dat wordt gerealiseerd binnen de tunnelalliantie

In Venlo zijn ProRail en aannemer Heijmans gestart met de bouw van een nieuwe fiets- en voetgangerstunnel die de overweg Heierhoevenweg gaat vervangen. De tunnel wordt gebouwd in opdracht van bedrijventerrein Trade Port Noord Venlo en wordt dit voorjaar op zijn plek geschoven.

De overweg Heierhoevenweg wordt opgeheven omdat door de komst van een nieuwe railterminal het aantal sporen wordt uitgebreid. Oversteken wordt dan gevaarlijker en daarom krijgen fietsers en voetgangers een tunnel; de meest betrouwbare en veilige manier waarop trein- en wegverkeer elkaar kunnen kruisen. De nieuwe onderdoorgang verbindt de gebieden Trade Port Noord en Trade Port West met elkaar.

Bouw in volle gang
Om het treinverkeer zo min mogelijk te hinderen, bouwen we de tunnel voor op locatie. Als de ruwbouw gereed is, breken we in het paasweekeinde het spoor op en wordt de betonnen constructie op zijn plek geschoven. Daarna wordt het spoor weer teruggebouwd en kan de afbouw plaatsvinden zonder dat het treinverkeer daar nog last van heeft. Als alles verloopt volgens planning, wordt de tunnel najaar 2017 geopend.

Tunnelalliantie
De onderdoorgang in Venlo is het eerste project dat wordt gerealiseerd binnen de tunnelalliantie. Door aannemers te laten werken volgens standaard processen en vaste betrouwbare teams wil ProRail de kwaliteit en prijszekerheid voor onderdoorgangen verhogen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail