Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 02-02-2017



5 marktpartijen voor aanbesteding aanleg A16 Rotterdam




5 marktpartijen hebben zich aangemeld als kandidaat-opdrachtnemer in de aanbesteding voor de aanleg van de A16 Rotterdam. Alle partijen voldoen aan de selectiecriteria en kunnen zich nu voorbereiden op de zogenoemde 'Eerste fase Dialoog'.

Gegadigden
Eind november 2016 is het project A16 Rotterdam gestart met de aanbesteding van een DBFM-contract. Deze aanbesteding begon met de selectiefase; de fase waarin geïnteresseerde marktpartijen zich aanmelden. Het projectteam van de A16 Rotterdam beoordeelt vervolgens of de partijen voldoen aan de selectiecriteria op het gebied van projectmanagement, technisch management en financiën. 5 gegadigden hebben op 12 januari 2017 laten weten de A16 Rotterdam graag te willen realiseren:
  • De nieuwe zestien (BAM, Boskalis, VolkerWessel)
  • Connect Rotterdam (Sacyr)
  • Ballast Nedam, Macquarie, Strabag
  • De groene boog (Besix, Dura Vermeer, Van Oord, John Laing, Rebel, TBI)
  • Noord Plus (Heijmans, Fluor, Hochtief)
Al deze partijen zijn positief door de beoordeling gekomen, tot blijdschap van contractmanager Stefan van der Voorn: 'Er is nationaal en internationaal dus veel belangstelling om deze mooie en tegelijkertijd ook complexe klus op te pakken. Daar zijn we als projectteam echt heel gelukkig mee. We kijken er dan ook zeer naar uit met deze partijen in gesprek te gaan.'

Eerste fase Dialoog
Dat gesprek vindt om te beginnen plaats tijdens de Eerste fase Dialoog. In deze fase wordt aan de kandidaat-opdrachtnemers gevraagd passende maatregelen te bedenken voor 2 risico's en 1 kans. Die risico's gaan over ontevreden bestuurlijke stakeholders; hoe voorkom je dat? En het afgeven van een omgevingsvergunning voor de realisatie van de tunnel door de gemeente Lansingerland. De uit te werken kans is gericht op een goede samenwerking tussen opdrachtnemer (1 van de gegadigden) en opdrachtgever (Rijkswaterstaat), in lijn met de nieuwe Marktvisie van Rijkswaterstaat.

Tweede fase Dialoog
De 3 partijen die het beste presteren in de Eerste fase Dialoog worden uitgenodigd voor de Tweede fase Dialoog. Daarna volgen nog de aanbestedingsstappen 'Inschrijving' en 'Afronding' waarbij met 1 consortium het DBFM-contract wordt getekend. Naar verwachting worden medio mei/juni 2018 die handtekeningen gezet, zodat begin 2019 de realisatie van start kan gaan.

Meer informatie
Meer informatie over de aanbesteding is te vinden op TenderNed Over de A16 leest u alles op onze projectwebsite A16Rotterdam en op onze projectpagina A16 Rotterdam: nieuwe rijksweg tussen A13 en A16



Deel dit artikel:                   





Elke 10 minuten een IC
Nieuwsbericht
Historische namen voor viaducten in de Tractaatweg
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam joins forces with Automotive Week
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Nederlandse kust goed in het zand
Nieuwsbericht
UvW: Minister Schultz ontvangt Uniepenning
Nieuwsbericht
2016 redelijk jaar voor Movares – bedrijfsresultaat € 4,9 mln
Nieuwsbericht
Waterschappen: Klimaataanpak duldt geen uitstel
Nieuwsbericht
A10 West deze zomer dicht voor groot onderhoud
Nieuwsbericht
Lean & Green Off-Road op weg naar landelijk dekkend netwerk
Nieuwsbericht
17 maart zijn 45.000 mensen Bewust Veilig
Nieuwsbericht
Tracébesluit A12/A15 Ressen-Oudbroeken (ViA15) ter visie
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer
Nieuwsbericht
2getthere wint grootste autonoom vervoerproject ter wereld
Nieuwsbericht
Start Verkenning nautische veiligheid passage Maastricht
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV delivers solid performance in 2016
Nieuwsbericht
Strandval op westkust Ameland
Nieuwsbericht
Gunning versterking Ehzerbrug en Markelosebrug
Nieuwsbericht
Fietspaden kunnen veel veiliger
Nieuwsbericht








[Banners]