Treinverkeer krijgt vier sporen tussen Delft en Rijswijk

Foto: Ivo Ketelaar

Het aantal sporen tussen Rijswijk en Delft wordt in de komende jaren verdubbeld van twee naar vier. Dat heeft Staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur besloten. Door de spooruitbreiding kunnen er meer reizigers- en goederentreinen rijden.

De komende jaren groeit het aantal treinreizigers en neemt ook het goederenvervoer over het spoor toe. Het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer moet deze verwachte groei opvangen. Dat gebeurt onder meer door de betrouwbaarheid van het spoor te vergroten en de capaciteit van het spoor uit te breiden. Ook worden er meer fietsenstallingen gebouwd.

Onderdoorgang
Om tussen Delft en Rijswijk veilig uit te kunnen breiden naar vier sporen zijn allerlei aanpassingen nodig. Zo laat ProRail onder meer een fiets- en voetgangerstunnel bij Station Delft Zuid bouwen en komt er in plaats van de spoorwegovergang bij ’t Haantje op ongeveer 250 meter afstand een onderdoorgang.

Het tracébesluit ligt van 22 december 2016 t/m 1 februari 2017 ter inzage.

Meer informatie
Meer informatie over het Tracébesluit PHS Viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid is te vinden op: http://www.platformparticipatie.nl/projecten/alle-projecten/projectenlijst/spooruitbreiding-rijswijk-delft-zuid

Lees meer over het project op https://www.prorail.nl/projecten/delft/spooruitbreiding-rijswijk-delft-zuid

Lees meer over het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer: https://www.prorail.nl/programma-hoogfrequent-spoorvervoer

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Treinverkeer krijgt vier sporen tussen Delft en Rijswijk | Infrasite

Treinverkeer krijgt vier sporen tussen Delft en Rijswijk

Foto: Ivo Ketelaar

Het aantal sporen tussen Rijswijk en Delft wordt in de komende jaren verdubbeld van twee naar vier. Dat heeft Staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur besloten. Door de spooruitbreiding kunnen er meer reizigers- en goederentreinen rijden.

De komende jaren groeit het aantal treinreizigers en neemt ook het goederenvervoer over het spoor toe. Het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer moet deze verwachte groei opvangen. Dat gebeurt onder meer door de betrouwbaarheid van het spoor te vergroten en de capaciteit van het spoor uit te breiden. Ook worden er meer fietsenstallingen gebouwd.

Onderdoorgang
Om tussen Delft en Rijswijk veilig uit te kunnen breiden naar vier sporen zijn allerlei aanpassingen nodig. Zo laat ProRail onder meer een fiets- en voetgangerstunnel bij Station Delft Zuid bouwen en komt er in plaats van de spoorwegovergang bij ’t Haantje op ongeveer 250 meter afstand een onderdoorgang.

Het tracébesluit ligt van 22 december 2016 t/m 1 februari 2017 ter inzage.

Meer informatie
Meer informatie over het Tracébesluit PHS Viersporigheid Rijswijk – Delft Zuid is te vinden op: http://www.platformparticipatie.nl/projecten/alle-projecten/projectenlijst/spooruitbreiding-rijswijk-delft-zuid

Lees meer over het project op https://www.prorail.nl/projecten/delft/spooruitbreiding-rijswijk-delft-zuid

Lees meer over het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer: https://www.prorail.nl/programma-hoogfrequent-spoorvervoer

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail