Startschot voor sluitstuk spoorvernieuwing Utrecht

Foto: Ivo Ketelaar

Het spoornetwerk rond Utrecht is op tal van plaatsen ontknoopt, verdubbeld, vernieuwd en gestroomlijnd. Bedoeld om ruimte te maken voor meer treinen. Het laatste stuk spoorverdubbeling is op komst, mèt een nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal.

Nog 2 kilometer nieuw spoor
Tussen Utrecht Centraal en Utrecht Leidsche Rijn verdubbelt ProRail het spoor van 2 naar 4 sporen, over een lengte van 2 kilometer. Daardoor kunnen er over twee jaar 6 Sprinters per uur op het traject rijden. We zijn al begonnen met de aanleg van een nieuw ‘baanlichaam’ waar het spoor op komt te liggen. In het laatste weekend van november beginnen we met de eerste grote werkzaamheden voor de aanleg van de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal. Volgend jaar om deze tijd wordt de nieuwe spoorbrug daadwerkelijk geplaatst. Dat belooft millimeterwerk te worden. De nieuwe spoorbrug wordt op de kant in elkaar gezet en vervolgens tussen de twee bestaande bruggen ingelegd. Daarna wordt de oude spoorbrug stiller gemaakt. Eind 2018 moet het project klaar zijn. Dan is het sluitstuk van de spoorvernieuwing rond Utrecht een feit.

Meer informatie
www.prorail.nl/projecten/utrecht-centraal-leidsche-rijn

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Startschot voor sluitstuk spoorvernieuwing Utrecht | Infrasite

Startschot voor sluitstuk spoorvernieuwing Utrecht

Foto: Ivo Ketelaar

Het spoornetwerk rond Utrecht is op tal van plaatsen ontknoopt, verdubbeld, vernieuwd en gestroomlijnd. Bedoeld om ruimte te maken voor meer treinen. Het laatste stuk spoorverdubbeling is op komst, mèt een nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal.

Nog 2 kilometer nieuw spoor
Tussen Utrecht Centraal en Utrecht Leidsche Rijn verdubbelt ProRail het spoor van 2 naar 4 sporen, over een lengte van 2 kilometer. Daardoor kunnen er over twee jaar 6 Sprinters per uur op het traject rijden. We zijn al begonnen met de aanleg van een nieuw ‘baanlichaam’ waar het spoor op komt te liggen. In het laatste weekend van november beginnen we met de eerste grote werkzaamheden voor de aanleg van de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal. Volgend jaar om deze tijd wordt de nieuwe spoorbrug daadwerkelijk geplaatst. Dat belooft millimeterwerk te worden. De nieuwe spoorbrug wordt op de kant in elkaar gezet en vervolgens tussen de twee bestaande bruggen ingelegd. Daarna wordt de oude spoorbrug stiller gemaakt. Eind 2018 moet het project klaar zijn. Dan is het sluitstuk van de spoorvernieuwing rond Utrecht een feit.

Meer informatie
www.prorail.nl/projecten/utrecht-centraal-leidsche-rijn

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail